piątek, 20 września 2019

Włochy. Spacer po Neapolu.

"Można o tym wszystkim mówić i opowiadać, można malować, ale to co się widzi, przekracza wszelkie wyobrażenia. Brzegi i zatoki, Wezuwiusz, miasta, przedmieścia, zamki, wille! Wybaczam wszystkim, którzy w Neapolu odchodzą od zmysłów."
Johann Wolfgang von Goethe ('Podróż Włoska')


Neapol - miasto leżące na południu Włoch, nad Zatoką Neapolitańską u podnóża Wezuwiusza - nadal czynnego i niebezpiecznego wulkanu, który od czasu do czasu daje o sobie znać. Miasto zajmuje trzecie miejsce pod względem populacji. Przed nim jest tylko Rzym i Mediolan.




Nieznacznie oddalając się od Zatoki Neapolitańskiej zobaczyć możemy piękny Zamek Nuovo:

Minęliśmy także Bazylikę Świętego Franciszka z Paoli ( Basilica Reale Pontificia San Francesco da Paola):



 ⬆️ Piazza Trieste e Trento z fontanną Karczocha. 
⬆️ Wąziutkie uliczki.

Zobaczmy teraz miasto bez tych pięknych zakamarków. Nie wydaje się być zbytnio pociągające. Wielkie budynki a wszędzie jednak brudno. Miasto podzielone jest na część pięknych widoków, którymi można się zachwycić i na miejsce, gdzie jest totalna bieda i melina. Brud i syf. Są jednak podróżnicy, którzy bardzo zachwycają się tą częścią miasta.


Jeszcze niedawno mówiono, że Neapol jest miastem niebezpiecznym. Pełno w nim gangsterów oraz mafii. Dziś już nie jest w rejestrze najniebezpieczniejszych miejsc we Włoszech. Na podium dziś jest Mediolan, później Riminii. W Neapolu jak w każdym mieście warto zachować zachować ostrożność. Przecież u nas w Polsce też zdarzają się kradzieże, włamania czy pobicia. Nie znaczy to, że siedzimy zamknięci w domu i nie wystawiamy za drzwi nawet nosa.
⬆️ Widok z hotelu degli Ulivi Ristorante da Carminuccio na Wezuwiusza. Gragnano.

Wróćmy więc w stronę Zatoki Neapolitańskiej  i cieszmy się w tym miejscu dalej cudnymi widokami:




To jak w następnym poście wyspa Capri, na którą tak czekacie? 😀 - chyba jeszcze nie.

➡️ Byliście w Neapolu?
➡️ Co udało się Wam zwiedzić w tym mieście?
➡️ Jak Wam się podoba Neapol? Zamieszkalibyście w nim?

************* ****************** **************** 

Za wszystkie odwiedziny oraz komentarze
pod ostatnim postem
BARDZO WAM DZIĘKUJEMY !!

92 komentarze:

  1. Dziękuję za ten niezwykły spacer z samego rana.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę wspaniałego weekendu. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy, chociaż weekend był okropnie niemiły :( jak praktycznie cały rok 2019 :( :(

      Usuń
  2. Urokliwe miejsce bardzo podoba mi się zdjęcie zrobione wieczorem aczkolwiek wszystkie zdjęcia są piękne.
    Krajobraz i architektura są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post! Piękne, urokliwe miejsce. Z chęcią sama bym się tam wybrała.

    Carrrolina Blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym się chętnie wybrała do Neapolu,
      ciągle gdzieś się o tym mieście mówi :-)

      Usuń
    2. Zapraszamy po kolejne wędrówki i poprzednie.

      Usuń
    3. Krysiu, pakuj Julka do plecaka i w drogę ;D

      Usuń
    4. Juleczek, by pojechał od razu , gorzej z Panem, bo nie lata samolotami...

      Usuń
    5. Jest też opcja dłuższa - lądowa. Samochód lub autobus - chyba że śmigacie na motorach :)

      Usuń
  4. Mimo brudu, przeszłabym się na spacer tym miastem. Bo lubię duże miasta. Takie odchylenie mam.
    Zamek mnie intryguje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu nas też i szkoda, że nie mogliśmy go zwiedzić. Aby dobrze zwiedzić jeden kraj, nawet naszą ojczyznę - Polskę - brakłoby nam życia i czasu.

      Usuń
  5. Zobaczyć Neapol i...umrzeć? Chyba jednak nie.
    Chociaż Wasze zdjęcia są super to samo miasto mnie nie zachwyca.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amasja, nas do końca też nie, niemniej ma swój urok i dzielnice oraz miejsca, które warto zobaczyć. Uściski.

      Usuń
  6. Ale piękne zdjęcia!!! Najbardziej podoba mi się to pierwsze z tym cały neapolitańskim krajobrazem:)
    Dobrze, że nie widać na nich brudu, bo popsuty byłby efekt tej zabytkowej części miasta:)
    Mam w planach wycieczkę w te rejony Włoch, ale mieszkać tam, zdecydowanie nie:) No i czekam na Capri:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Capri za niedługo też się pojawi. Powoli a do przodu. Ruszamy po Italii, pokazując ciekawe zakątki, chociaż za pewnie jest ich jeszcze więcej niż na naszych zdjęciach.

      Usuń
  7. Robi wrażenie-nawet bez tych pięknych zakątków 😍
    Czy bym tam zamieszkała?
    Musiałabym najpierw odwiedzić to miasto-nigdy nie byłam , jeszcze w Neapolu 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  8. Zobaczyć Neapol i umrzeć...tak jakoś to brzmiało, ale te błękity i piękne widoki to raczej jak wędrówka do raju...

    OdpowiedzUsuń
  9. ..zdjęcia mistrzowskie! ..Neapol jest niesamowity (pomijam brud na ulicach) zachwycają mnie przede wszystkim budowle i przepiękne miejsca, urokliwe zakątki .. widoki zapierają dech w piersiach!.. cudownie wyglada piękny Zamek Nuovo.. na pewno chiałabym zobaczyć Neapol na własne oczy, a tymczasem dziękuję bardzo za fantastyczny spacer :) ..zamieszkać raczej bym nie chciała :)

    - pozdrawiam bardzo ciepło i serdecznie, życząc cudownego weekendu i moc pięknych chwil :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam, ze spacer się i miejsce spodobało.
      Serdeczności.

      Usuń
  10. Edi, przecudny post i fantastyczne zdjęcia. Dwa razy byłam w Neapolu i jakoś nie widziałam tego brudu a jeżeli był to taki jak i w innych miastach.
    Podobnie jest z Wenecją. Niemal na każdym blogu czytam, że tam z kanałów śmierdzi i jest brud.
    Wiem, że "jeden lubi kałuże a drugi oczy duże" i ma prawo tak twierdzić i pisać. Może tak piszą dla odstraszania turystów? bo w Wenecji ogromne tłumy.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo dokładnie tak jest. Wenecja jest zapchana turystami. Jeśli o nas chodzi to nic brzydkiego nie czuliśmy, ale koleżanka jak była wcześniej podczas chyba odpływu to mówiła, że nie ładnie pachniało.

      Serdeczności.

      Usuń
  11. Piękne miejsce. Oglądam czasem program o poszukujących mieszkań, domów nad morzem Śródziemnym, na HGTV......i potem długo nie mogę usnąć, bo mi się marzy być tam i oglądać te wspaniałe widoki. Czy chciałabym tam zamieszkać? raczej nie, dobrze mi tu gdzie jestem, ale być tam i podziwiać........bardzo bym chciała. Dziękuję za piękny spacer i gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne marzenia. Nam się marzy domek np. tu gdzie mamy w Polsce i w jakimś kraju, aby móc spokojnie podróżować i mieć gdzie mieszkać.

      Usuń
  12. Cudownie, fotki piękne, nie byłam we Włoszech ale ta wycieczka jest super.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne fotografie. Poczułam się tak, jakbym sama tam była. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Pięknie tam:))nic dziwnego że byliście oczarowani:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak miło zobaczyć Neapol z Waszej perspektywy. Tym bardziej, że podczas mojej wycieczki po tej niezwykłej metropolii w czerwcu br., odwiedziłam miejsca, które prezentujecie... Neapol na zawsze pozostanie w mych najlepszych wspomnieniach.
    Pozdrawiam weekendowo. Anita

    OdpowiedzUsuń
  16. Pogoda taka paskudna, że z podwójną przyjemnością pooglądałam zdjęcia. Aż chciałoby się tam być.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu dokładnie, a dla nas to też już wspomnienia.

      Usuń
  17. Piękne zdjęcia! Dziękuję Wam za kolejną wspaniałą podróż :)! Nigdy nie byłam w Neapolu - może kiedyś wybiorę się na zwiedzanie, ale mieszkać tam raczej bym nie chciała. Wezuwiusz zbyt blisko ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też jakoś mamy obawę mieszkać u stop wulkanu. W nocy się mi nawet śniło, że zaczął wybuchać hahaha.

      Usuń
  18. Byłam w Neapolu jakiś cas temu. I jadłam tam najprawdziwszą pizzę Margeritę, która ponoć stamtąd się wywodzi... I zaśpiewałam słynną piosenkę o kolejce linowej :) Co do niebezpieczeństwa, zostaliśmy ostrzeżeni, aby nie zagłębiać się zbyt daleko w wąskie uliczki. Nie mieliśmy przykrych zdarzeń, ale już nasi znajomi innym razem-tak :( Położenie miasta u stóp Wezuwiusza- niezwykłe! Pozdrawiam ciepło Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, no niestety zawsze trzeba być ostrożnym i mieć ograniczone zaufanie do wszystkiego i do wszystkich, tym bardziej w obcym kraju.

      Usuń
  19. Prześliczne zdjęcia z tego fantastycznego miejsca:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Byłam blisko,zwiedzałam Pompeje, Neapolu, niestety, nie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Byłam w wielu włoskich miastach, ale w Neapolu jeszcze nie. Dziękuję Wam za zabranie mnie na wirtualną wycieczkę w te cudowne miejsca.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, jak będziesz miała kiedyś możliwość, to zapraszamy do Neapolu.

      Usuń
  22. Pięknie :) Miejsce warte odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Może to śmieszne, ale w Neapolu byłam tylko na stacji benzynowej, bo tam tankował nasz autokar. Przy okazji razem z koleżankami skorzystałyśmy z toalety w pobliskiej restauracji.
    Niestety, dalej w Neapolu dominuje mafia i aż strach wyjść wieczorem na ulicę- niedawno oglądałam w telewizji oglądałam program na ten temat.
    Wezuwiusz oglądałam z bardzo bliska, bo z Pompejów, które zostały zniszczone przez ten wulkan.
    Z przyjemnością obejrzę Capri, wyspę, na której byłam pół dnia i nawet kąpałam się w morzu oraz oglądałam niektóre groty.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, pięknie. Widzę, że dużo zwiedzałaś. My na Capri kąpaliśmy się tylko godzinkę haha, ale zawsze to coś.

      Usuń
  24. Włochy dowiedziałam raz duuuużo lat temu 🙈Ale patrząc na te zdjęcia ma się ochotę wrócić ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, a więc co stoi na przeszkodzie? Plecak pakuj i w drogę.

      Usuń
  25. Dziękuję Ci za kolejną, fantastyczną podróż. Zdjęcia piękne jak zawsze, aż się rozmarzyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu z czasem zapraszamy po więcej. Serdeczności.

      Usuń
  26. Przepiękne miejsca.
    Bardzo bym chciała też się tam wybrać. Włochy są nr 1 (egzekwo z innym krajem) na liście państw do odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne, a co to za drugi kraj? Zdradzisz tajemnicę?

      Usuń
  27. Takie piękne widoki a jednak ma swoje minusy te miasto.
    Świetnie, że piszesz prawdę, a nie tylko na słodko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, szkoda zatajać takie tajemnice. Lepiej niech każdy przed podróżą zawsze rozważy wyjazd i dobrze się przygotuje - aby nie było rozczarowania.

      Usuń
  28. Piękne miasto, o Neapolu słyszałam wiele, jednak w moich podróżach do Włoch aż tak daleko na południe nie dotarłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciorka, życzymy więc aby z czasem się udało :) Nam się marzy jeszcze "podeszwa" :D i Sycylia.

      Usuń
  29. Tak jak Włochy generalnie bardzo mi się podobają, tak do Neapolu nie zapałałam miłością. I myślę, że nie chciałabym tam mieszkać. Są takie miejsca, do których od razu czuję przywiązanie, tu tego nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mamy to samo co do Neapolu, ale są takie miasta we Włoszech w których chętnie byśmy zamieszkali.

      Usuń
  30. Ale tam pięknie, bajecznie i błękitnie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak przyjemnie zanurzyć się znów we włoskie klimaty, zdecydowanie dobrze się w nich czuję, bliskie pokrewieństwo z moją duszą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też pokochaliśmy Italię od pierwszego wejrzenia.

      Usuń
  32. Och chce urlop i tam jechać a tak to czekam i czekam aż mi pozwolą wziąść urlop

    OdpowiedzUsuń
  33. Karolina Witkowska28 września 2019 11:09

    Nadmorskie tereny zawsze mnie zachwycają

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękne miejsce choć klimat jednak nie dla nas

    OdpowiedzUsuń
  35. Byłam we Włoszech, ale nie miałam okazji być w Neapolu. Będę musiała to kiedyś nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Jeszcze nigdy nie byłam w tym zakątku świata. Będę miała na to oko studiując mapy kolejnych podróży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie. Polecamy.Każde miejsce na ziemi, czy to w Polsce czy poza granicami jest warte zobaczenia.

      Usuń
  37. Od zawsze marzyłam o takiej podróży. Zainspirowałam się! :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Włochy to moje podróżnicze marzenie. Pozdrawiam 😁

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie nie byłam w Neapolu, ale podróże to moje marzenie. Mam nadzieję, że uda mi się spełnić marzenie o zwiedzaniu świata.

    OdpowiedzUsuń
  40. Dziękuję za piękną wycieczkę po Neapolu. Zdjęcie super :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło. Cieszymy się, że wycieczka z nami się spodobała.

      Usuń
  41. Neapol jest na mojej liście podróżniczej. Do tej pory bylam jedynie w Pizie i Florencji. Planujemy tam wrócić niebawem, więc i zapewne w końcu zahaczę o Neapol i nie tylko.
    Btw, piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu dziękujemy. Miło, że z nami podróżujesz :)
      Piza pojawi się jeszcze na blogu w tym miesiącu.. Florencja też gdzieś będzie, ale później :)
      11 miast włoskich do opisania i przeglądnięcia na zdjęciach - oh troszkę tego troszkę tego jest :D

      Usuń
  42. Wspaniała wycieczka.:)
    Oj chciałabym tam kiedyś pojechać. Włochy dopiero pragnę odkrywać z M.
    Dziękuję za miłe wrażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam, ze wirtualna wycieczka się spodobała! Niech marzenia się spełniają.

      Usuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: