wtorek, 17 września 2019

Włochy. Neapol. Galeria Umberto I

Czekacie na kolejne włoskie spacery? Na małe podróże z nami? Super! A więc zapraszamy Was dziś do Neapolu, a tak dokładniej do Galerii Umberto I.


Galeria Umberto I znajduje się praktycznie w samym centrum Neapolu. Budowlę zaczęto wznosić w latach 80tych XIXw. Zaprojektował ją Emanuele Rocco, nazwa zaś pochodzi od imienia króla włoskiego Humberta I (Umberto I).
Rocco podczas tworzenia galerii opierał się na Galerii w Mediolanie - Galleria Vittorio Emanuelle II. Zmodyfikował on jednak styl galerii na bardziej nowoczesny.

Galeria jest łącznikiem pomiędzy Teatrem San Carlo a pałacem Królewskim oraz drogą Via Toledo. Umberto I to ponad tysiąc metrów kwadratowych różnych sklepów oraz biur bez wychodzenia na zewnątrz w porze deszczowej z parasolem 😀 - sprytne.
Skąd pomysł na zadaszenie ulic?? - i stworzenie takiego wielkiego gmachu w którym można jeść, pracować i robić zakupy?
To wszystko za sprawą choroby jaką roznosiły ptaki: cholery. Przez tą epidemię stworzono zamknięty obiekt w którym mogli poruszać się obywatele bez obawy zarażenia.
Galeria ma kształt krzyża, zwieńczona szklaną kopułą opartą na 16 metalowych żebrach. Budynek jest wpisany do Światowego Dziedzictwa UNESCO. Nie zapomnijmy też popatrzeć na piękną posadzkową mozaikę, na której znajdziemy znaki zodiaku:


Możecie nam wierzyć lub nie, ale można dostać oczopląsu podczas oglądania i chodzenia po Umberto I. Nie wiadomo gdzie patrzeć. Czy to na piękne mozaiki czy podziwiać architekturę wnętrza.

➡️ Jak się Wam podoba Galeria Umberto I ?
➡️ Czy mieliście okazję chodzić po takiej galerii we Włoszech lub innym mieście?
➡️ Czy według Was chociaż troszkę Umberto I przypomina nasze polskie galerie?
➡️ Czy w Polsce sprawdziłaby się taka galeria w większych miastach?

************ ************** *************** **************

Za wszystkie odwiedziny i komentarze
pod ostatnim postem:
BARDZO WAM DZIĘKUJEMY!

102 komentarze:

  1. Bardzo urokliwe to miejsce i scenerii połączenia stylowych aranżacji i te kopuły jakie są połączone, pięknie to wygląda. Wielkiej Brytanii jest też takie miasto to jest Milton Keynes gdzie współczesne pawilony handlowe są ze sobą połączone i ciągną się dużą powierzchnią jest to kilka budynków i można się przemieszczać nie wychodząc z centrum handlowego ludzie robią zakupy są ławki i kwiaty pięknie przy ozdobione.Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musi być cudna galeria. Kiedyś może uda się nam ją zobaczyć.
      Serdeczności.

      Usuń
  2. Podoba mi się ta galeria, jest taka wielka...

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do oczopląsu to Ci wierzę. Miejsce przestrzelone światłem, przestrzenią, ale mojego znaku zodiaku niestety nie znalazłam - bliźniak

    OdpowiedzUsuń
  4. Miło sie z Wami spaceruje:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za tak wspaniały spacer. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba bym tam stawała co chwilę w miejscu z otwartą buzią oglądając wszytko :D sam pomysł zadaszenia dużego obszaru jest ciekawy :) faktycznie jest się gdzie przed deszczem schronić :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam w tej galerii i zachwyciłam się na maksa:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oczywiście,że się podoba ! Dzięki za wycieczkę . Czy u nas by się sprawdziła pewnie tak. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam tyle razy w Mediolanie,przejeżdżałam,ale w tej galerii nie byłam.
    Piękna,ciekawa,zachwycająca.
    Fajne miejsce pokazaliście.
    Pozdrawiam-)
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Mediolanie i nas nie było, ale Neapol zrobił na nas wrażenie tą galerią.

      Usuń
  10. Ta galeria jest zachwycająca. Szkoda, że dzisiejsze galerie są zazwyczaj betonowo-metalowymi bryłami. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo piękna, no bardzo. Kojarzy mi się z ulicami Harry’ego Pottera...nie mam pojęcia czemu. hahaha Zdjęcia super, no jest tam, na co patrzeć, jest co podziwiać. Fajne są podróże z Wami, bardzo fajne. :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. ..rozkosz dla oczu.. galeria nieziemsko cudowna! ..zachwyciła mnie piękna posadzkowa mozaika, na której są znaki zodiaku ;) ..dziękuję bardzo z fantastyczny wypad do Neapolu i spacer po przepięknej Galerii Umberto I <3

    - pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło, zapraszamy po więcej z czasem :)

      Usuń
  13. Chociaż nie byłam w żadnej z nich to też zauważyłam podobieństwo do galerii w Mediolanie, znanej mi ze zdjęć. Piękne miejsce, prawdziwe arcydzieło architektoniczne. Myślę, że zwiedzając ją potrzebowałabym dużo czasu żeby się nacieszyć wszystkimi szczegółami. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne miejsce, lubię spacery po takich galeriach, byłam w Neapolu i w Mediolanie, obie robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mediolanu nie zwiedzilismy, ale następnym razem musimy tam pojechać.

      Usuń
  15. Piekna relacja, nie byłam a miło sie patrzy na takie atrakcje.

    OdpowiedzUsuń
  16. Takiego CUDA nie widziałam nigdzie!!! Pewnie gdzieś indziej bywają, ale nie takie:)
    I macie rację, nie wiadomo gdzie patrzeć! Miał Rocco wspaniały i oryginalny pomysł, no i na pewno kupę kasy na takie CUDO:)
    Dzięki za super doznanie:) Do usłyszenia:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Urszulko. W Polsce też są ciekawe budowle, które powoli odkrywamy.

      Usuń
  17. Cuda prawdziwe, takie zadaszenia przydałyby sie u nas, gołębi, wron i kawek zatrzęsienie, ileż to razy mnie trafiło...

    OdpowiedzUsuń
  18. Aż człowiek ma ochotę tam pojechać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękna relacja i wspaniałe zdjęcia. Znaki zodiaku są śliczne zrobiłam im zdjęcia. I mam oczywiście nasze: Bliźniaki i Wodnika. Mnie również oczarowała galeria Umberto. Widziałam tę w Mediolanie, Turynie i w Brukseli.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo pieknie Łucjo, to masz bogatsze porównanie ich między sobą.

      Usuń
  20. W Neapolu jeszcze nie byłam, dlatego tym bardziej dziękuję za wirtualną wycieczkę.
    W sumie tak średnio podoba mi się ta galeria, ale to chyba kwestia gustu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko dokładnie. Dziękujemy za wizytę i komentarz.

      Usuń
  21. Przepięknie to wygląda. Chętnie popatrzyłabym na więcej zdjęć tego miejsca. Nie słyszałam o nim wcześniej, a zrobiło na mnie niesamowite wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy też wiele blogów podróżniczych, które opisują to miejsce.

      Usuń
  22. Chyba jedno z bardziej znanych miejsc w Neapolu i obowiązkowy przystanek podczas zwiedzania. Zresztą tak samo jak znana na całym świecie galeria w Mediolanie. Tego typu galerie (pasaże) mają swój urok i zdecydowanie większą estetykę niżeli nasze "rodzime" centra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. W Mediolanie jeszcze nie byliśmy i nie zwiedzalismy tej galerii. Mamy ją w planach.

      Usuń
  23. Mi również podoba się ta galeria i myślę że nieźle by się sprawdziła w Polsce 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie byłam, ale chętnie się tam wybiorę.
    Niestety nie wiem kiedy będę we Włoszech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli będziesz miała okazję, polecamy to miejsce.

      Usuń
  25. Pięknie sfotografowaliście Galerię ukazując wiele detali i szczegółów. Cieszę się, że mogłam ją zwiedzić, bo na żywo robi naprawdę wielkie wrażenie. Uważam, że ma w sobie elementy dzieła sztuki, ale to wyłącznie moje subiektywne odczucie, gdy porównam ją z ze znanymi mi galeriami w naszym kraju...
    Cieplutko pozdrawiam. Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, taka wyjątkowa galeria. No nasze są na szybko stawiane, tylko że nie raz doszło już do katastrofy :(

      Usuń
  26. Galeria robi wrażenie, dla oczu, bo nie byłam niestety.
    Piękna foto-relacja 😀
    Podaję ponownie adres bloga bo podobno trudno do mnie trafić:
    Spacerem-przez-zycie.blogspot.com
    Pozdrawiam najserdeczniej na kolejne miłe dni 🌻❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano, właśnie nie wiemy co się stało, ale już spisalismy nazwę bloga :)nie ucieknie nam więcej.

      Usuń
  27. Piękne miejsce, naprawdę niesamowite - z ogromną przyjemnością oglądałam Waszą fotorelację! Gdybyż wszystkie galerie handlowe mogły być tak urokliwe i stylowe jak ich prababcia :)! Zarazem to dowód na to, że pomysł robienia wszystkich zakupów pod jednym dachem to wcale nie wymysł naszych, wygodnickich czasów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trafne spostrzeżenie. Dziękujemy za wspaniały komentarz.

      Usuń
  28. Co za wspaniałe miejsce :) robi naprawdę wrażenie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  29. Galeria zachwycająca!!! Chętnie bym ją dziś zobaczyła gdyby była w Polsce:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alinko, chyba to będzie cięzko, ale kto wie może kiedyś też powstanie taka niebywała konstrukcja.

      Usuń
  30. Hmmm... Pomimo rozmachu, przepychu i wpisu na listę UNESCO jakoś mnie nie zachwyca:-(
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie byłam we Włoszech :) Mam nadzieję, że to jest przede mną. Moja Ciocia mieszkała we Włoszech wiele lat, ale nie miałam możliwości jej odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne gmachy wspaniałe konstrukcje niebywałe że szalejaca zaraz zmusiła do zadaszenia.

    OdpowiedzUsuń
  33. Własnie ostatnio rozmawiałam z mężem o podróży do Włoch i rozważamy również i to miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Piękna galeria. We Włoszech byłam nie raz, ale akurat nie w Neapolu.

    OdpowiedzUsuń
  35. Pięknie się prezentuje na Waszych zdjęciach ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zdjęć sklepom nie można robić?
      Wiem,że są jakieś ograniczenia...

      Usuń
    2. Mieliście problem z robieniem zdjęć czy nie ?

      Usuń
    3. Krysiu w sumie byłoby ciężko zrobić zdjęcia sklepom, gdyż proszenie kogoś aby się przesunął graniczyło z cudem... za dużo ludzi po prostu, więc darowaliśmy to sobie.

      Usuń
    4. Krysiu odpowiadając na drugie pytanie - owszem zdarzają się ograniczenia, ale głównie we Włoskich Katedrach i Kościołach. Co do galerii - nie zauważyliśmy tego problemu, jedynie jak wyżej napisaliśmy - ogrom ludzi...

      Usuń
  36. rok temu byłam w Neapolu, ale to wariactwo na drogach mnie zaszokowało:) Za to pizze mają najlepszą we Włoszech, drugiej takiej nie jadałam w żadnym innym mieście na południu Europy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pizza jest niesamowita. Myśmy też nie umieliśmy się nią najeść.

      Usuń
  37. Jak na raz za dużo do zobaczenia, podziwiania. Wierzę Wam, że można oczopląsu dostać. Dobrze, że fajne fotki zostały zamieszczone we wpisie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za ciepłe słowa i serdecznie pozdrawiamy.

      Usuń
  38. Nigdy tutaj nie byłam, ale wygląda pięknie :) Super, że tak sobie podróżujecie. Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleks dziękujemy. Od czasu do czasu trzeba poznać troszkę świata poza naszymi granicami.

      Usuń
  39. Bardzo ciekawa budowla - i nie pomyślałabym, że jej stworzenie miało na celu uchronienie ludzi przed chorobą. Dobrze wiedzieć - kolejna ciekawostka warta zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Już architektura samego budynku zachwyca.

    OdpowiedzUsuń
  41. Odpowiedzi
    1. Oj tak, i jeszcze taka piękna konstrukcja. Nie to co nasze betonówki.

      Usuń
  42. Bardzo klimatyczme miejsce cudowne

    OdpowiedzUsuń
  43. Łał, robi wrażenie.:) Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: