wtorek, 19 marca 2019

Ochaby i park miniatur. DREAM PARK CZ.I

Tak patrzę i patrzę a ostatnia notatka była (o rany!) prawie dwa tygodnie temu. Więc już nadrabiamy naszą nieobecność.
Nie była ona spowodowana podróżami ani nawet poszukiwaniem wiosny. W sumie podróże były ale bardziej do pracy i szpitala, do domu i tak w kółko. Jeden mały wypad ze znajomymi na kręgle - chwila oddechu (świętując w ten sposób nadchodzące wielkimi krokami urodziny Marco). Do tego wszystkiego jeszcze zaczęliśmy kolejne remonty i tak szybko zleciały te dni, a raczej przelatują, bo trwamy w tych zawirowaniach.

Lecz nie o tym dziś, nie o tym wszystkim tu i teraz. Zabrać Was chcemy do parku: DREAM PARKU - parku miniatur i innych atrakcji. 
Park znajduje się w Ochabach. Każdy, kto mieszka na śląsku cieszyńskim na miejscowość: Ochaby - mówi, to miejsce słynie z wielkiej stadniny koni. I wiecie - ma rację. Jako małe dzieci ( w przedszkolu) jeździliśmy tam na jazdę konną. Dziś jednak w Ochabach znajdziemy nie tylko słynną stadninę koni ale DreamPark - park rekreacji i wielu rozrywek począwszy od dinozaurów, przez chodzenie po linach, akwarium oraz zwiedzeniu całego świata, a także dom do góry nogami i wiele wiele innych.

Zaparkowaliśmy samochód na dość dużym parkingu i skierowaliśmy się w stronę kas. Na stronie internetowej parku ➡️ dream-park , przeczytaliśmy informację, że w sezonie zimowym wejście do parku kosztuje 10zł. Związane to jest w tym okresie z pracami remontowymi parku i część atrakcji pozostała wykluczona ze zwiedzania. Mimo to uznaliśmy, że jedziemy - zobaczymy jak tam jest, jak się całość prezentuje z surowej strony.
Przy kasach jednak zostaliśmy poinformowani, że dziś wejście do parku jest bezpłatne 😊. Parę groszy za tym pozostało w kieszeni.
⬆️Na pierwszym planie dinozaur. W tle parking i wejście do parku.

Po przekroczeniu bramek naszym oczom ukazał się park miniatur. Mogliśmy zwiedzić cały świat w ciągu jednego dnia. Zobaczyć najciekawsze budowle, które znajdują się na wszystkich kontynentach.
⬆️ Katedra w Kolonii. Niemcy.
 ⬆️ Zamek Neuschwanstein. Niemcy.
⬆️ Tower Bridge. Wielka Brytania.
 ⬆️ Łuk Triumfalny. Francja.
 ⬆️ Cerkiew Wasyla Błogosławionego. Rosja.
 ⬆️ Partenon. Grecja.
 ⬆️ Hmm jesteśmy w Egipcie? Rosji? czy w Ameryce?
⬆️ Terakotowa armia. Chiny.
 ⬆️ Piramida Kukulkana. Meksyk.
⬆️ Kamienne posągi Moai. Chile.

Następna atrakcja parku - dom do góry nogami.
O nim w kolejnym poście, więc musicie troszkę poczekać.

➡️ Byliście kiedyś w DreamParku?
➡️ Lubicie parki miniatur?
➡️ Zwiedziliście, któryś park miniatur w Polsce, na świecie?
➡️ Jeśli tak, napiszcie nam gdzie to było i czy polecacie.

90 komentarzy:

  1. Wow, ale śliczne miniaturki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) Niektóre jednak są w trakcie renowacji. :)

      Usuń
  2. Nigdy nie byłam w takim miejscu, ale ekstra to wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja byłam gdzieś za Krakowem, jest tam przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię parki miniatur i miałam okazję podziwiać już kilka takich obiektów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, Anszpi a podpowiesz gdzie jeszcze możemy zwiedzić taki park?

      Usuń
  5. Ale świetne miejsce. Muszę powiedzieć o nim mężowi. Chciałabym tam pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy niestety nie byłam a bardzo bym chciała

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie mieliśmy okazji, ale mam nadzieję że kiedyś jakiś zwiedzimy z dziecdz 😁

    OdpowiedzUsuń
  8. Te miniatury są cudne:))u nas też mały remont:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajne, my byliśmy w parku w Pobiedziskach , okolice Poznania :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety, nie byłam nigdy w parku miniatur. Za to miałam przyjemność podziwiać na żywo katedrę w Kolonii:)
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu pięknie. Na żywo na pewno piękniejsza. A przede wszystkim mogłaś zwiedzić wnętrze.

      Usuń
  11. Przyjemny wypad . Mam nadzieję, że miło spędziliście czas . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne, nigdy nie byłam w takim parku miniatur :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecamy, może znajdziesz gdzieś w swojej okolicy.

      Usuń
  13. Wizyta w takim parku miniatur to musi być ciekawe doświadczenie

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze chce zabrać dzieci to Parku Miniatur, inaczej działa po tym wyobraźnia dziecka. Ludzie dla ludzi tworzą wartościowe miejsca.,

    OdpowiedzUsuń
  15. Byliśmy tam na wycieczce szkolnej w zeszlym roku.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow. Świetne są te miniaturki. Mam nadzieję, że i ja je kiedyś zobaczę.

    OdpowiedzUsuń
  17. hah, z racji, że czasem bywa tak, że na podróże mnie nie stać to chętnie pojade sobie tam :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajnie, że można do tego wszystkiego podejść bliżej. A na dinozaury można wsiadać? :D
    Neuschwanstein na żywo lepszy. ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy można wsiadać to nie wiem, akurat w zimie park jest w remontach i odnawiają wszystko.
      Zobaczymy, jak znów się pojawimy podczas kolejnej wyprawy i damy Aniu znać.
      Na żywo na pewno ten zamek piękniejszy
      ps. tak cichutko powiemy - w tym roku go zobaczymy :D

      Usuń
  19. Ale pięknie! Chętnie bym się tam wybrała, nigdy nie byłam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aż dziwne, że ja tam jeszcze nie dotarłam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczne zdjęcia podobają mi się 😊super że można zobaczyć je z bliska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy i polecamy. Dziś jest dużo pięknych parków miniatur.

      Usuń
  22. Szkoda, że tak daleko bo brzmi bardzo ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie parki są genialne by fajnie i przyjemnie spędzić czas.

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie byłam, ale z opisu i zdjęć wydaje się być bardzo zachęcający. Chętnie kiedyś wybiorę się tam na rodzinną wycieczkę. Dzięki za podsunięcie pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę. W DreamParku jest jeszcze wiele ciekawych miejsc zabaw i pełno atrakcji.

      Usuń
  25. Byłam kiedyś z rodzicami, ale nie pamiętam gdzie to było. Jednak ten wygląda o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawe miejsce. Byłam kilka razy w parku miniatur w Inwałdzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie :) Byłam w Inwałdzie.

      Usuń
    2. Skrawek tęczy - to jedno miejsce na naszej liście, które mamy w planach zwiedzić.

      Usuń
    3. Ola super, że sobie przypomniałaś :)

      Usuń
  27. Bardzo bym chciała odwiedzić taki park super miejsce na sesję zdjęciową

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to na pewno :) oby tylko tłumy nie przeszkadzały za bardzo.

      Usuń
  28. Chętnie wybrałabym się na taką wycieczkę, świat widziany z innej perspkektywy, taka ciekawostka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie i można go zwiedzić nie wydając fortunę.
      Nie jest to samo co na żywo a jednak :)

      Usuń
  29. Świetna relacja.:)
    Ochaby mijamy z M. przynajmniej dwa razy w miesiącu.Może kiedyś tam wstąpimy z Wnusiami.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo no pięknie. Jak będzie cieplej to polecamy :) na pewno nie będziecie się nudzić, a wnuki tym bardziej.

      Usuń
  30. Oj od dawna chciałam pojechać i zwiedzić park miniatur, ale jest trochę daleko. Mam nadzieję, że jednak niebawem się wybierzemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Może w Twojej okolicy też jest taki park. :) Polecamy troszkę poszperać po necie.

      Usuń
  31. Rewelacyjne miejsce! Szukam właśnie inspiracji na wakacyjne wycieczki i zapisuję miejscowość na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeździłam do Ochab, kiedy poza stadniną niczego więcej tam nie było. Kiedyś mieszkała tam też moja rodzina ...
    Jest powód by odwiedzić Ochaby ponownie, a może rodzina się również odnajdzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo pięknie. A więc zachęcamy na małą wycieczkę w rodzinne strony, a później też do Goczałkowic do ogrodów Kapias. :)

      Usuń
    2. Całe lata nie byłam w Goczałkowicach. Dziękuję za zaproszenie :)

      Usuń
    3. A więc do worka z atrakcjami dodamy OGRODY KAPIAS :) w samych Goczałkowicach.

      Usuń
  33. W takim miejscu można się poczuć inaczej, miniaturowe budowle przenoszą w inny czas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko w inny czas, ale świat. Poznajemy miejsca na które jeszcze nas nie stać, lub nie zobaczymy na żywo.

      Usuń
  34. park miniatur to świetna frajda i dla dziecka i dorosłego

    OdpowiedzUsuń
  35. Byłam w parku miniatur i podobało mi się. :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Polecam ITALIA IN MINIATURA w Rimini z jeżdżącymi pociągami, wyjącą strażą jadącą do faktycznego pożaru i wybuchającą Etną. Świetne miejsc, ale bardzo zatłoczone! W Polsce malutki park miniatur zamków krzyżackich w Chełmnie oraz Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach, do którego też się wybieram. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, dziękujemy też za ciekawe inspiracje.
      Serdeczności.

      Usuń
  37. Słyszałam o tym parku, ale nigdy nie zdecydowałam się na wizyte :) a powinnam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy. Myślę że na lato będzie fajniej i cieplej przede wszystkim.

      Usuń
  38. Byłam między innymi w Kowarach w parku miniatur. To fajna sprawa w kwestii spisania budowli, które chce sie w przyszłości zwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko świetnie to ujęłaś. W Kowarach nie byliśmy, ale dziękujemy za inspirację.

      Usuń
  39. Intrygujące miejsce, niewątpliwie warte odwiedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. Odpowiedzi
    1. Polecamy. W sezonie letnim jest o wiele więcej atrakcji. :)

      Usuń
  41. Parki miniatur bardzo lubimy i często odwiedzamy. Ostatnio byliśmy w Bieszczadach w Myczkowcach :)

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: