piątek, 13 września 2019

Film. Pompeje.

Kiedy zwiedzaliście z nami stare miasto Pompeii wspominaliśmy, że wrócimy do tego miejsca. Tym razem już nie na żywo, lecz przez pryzmat filmu, który polecamy zobaczyć przed wyjazdem w tym kierunku:


POMPEJE

Po Pompejach mogliśmy się poruszać oraz zobaczyć z daleka, jak dziś niewinnie wygląda wulkan Wezuwiusz. Dziś zachęcamy Was, nim ruszycie na żywo zobaczyć ruiny miasta Pompeii czy też Herkulanum (tu nie dotarliśmy, jeszcze) przedrzeć się przez historię jednego z niewolników.
Niewolnik Milo zwanym Celtem, który za wszelką cenę chce odzyskać wolność a także marzy o związku z kobietą, która jest przypisana innemu mężczyźnie. Milo na igrzyskach chce też pomścić zamordowaną swoją rodzinę przez senatora.
Niewolnik Milo staje się z czasem potężnym gladiatorem, który wygrywa każdą walkę. Wzbudza podziw wśród kobiet, chociaż serce ma już zajęte. Może z czasem byłby i miły koniec, gdyby nie to, że podczas kolejnej walki odzywa się Wezuwiusz, wulkan - góra wyrzucając z siebie lawę 🌋🌋🌋. Ta zaś pędzi szalenie na miasto niszcząc wszystko i wszystkich których spotka. Ludzie giną w męczarniach przez wydobywające się substancje i zostają na zawsze zamienieni w kamienie. 
Film został wyreżyserowany w 2014 roku przez Paula W. S. Andersena. Niestety nie został sławny i spotkał się wielką krytyką. Niemniej na nas osobiście film zrobił wrażenie, a zwroty akcji się nam podobały.
Nie będziemy ukrywać, że chyba największym i najbardziej oczekiwanym "aktorem" stał się wulkan Wezuwiusz 🌋.
Cóż więcej napiszemy "Pompeii" to dramat z wątkiem miłosnym oraz tragicznym zakończeniem, w którym giną bohaterowie.

➡️ Mieliście okazję oglądać film: "Pompeje"?
➡️ Jeśli tak, to podzielcie się z nami wrażeniami w komentarzu pod tym postem.

Ps. Zdjęcia zamieszczone w poście są ściągnięte z różnych stron internetowych. Może łepka nam nie ukręcą przez to.

68 komentarzy:

  1. Znam film pt. "Pompeje" pamiętam, że zrobił na mnie wrażenie, niektóre sceny były mocne, ale o to chodzi w sumie - film na zaciekawić i utkwić w pamięci:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a nie oglądałam jeszcze tego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Filmu nie znam, ale z chęcią obejrzę :-) Co do wstawiania zdjęć z innych stron, to zawsze trzeba podać ich źródło - np. ostatnie zdjęcie znalazłam tutaj http://digitaleleinwand.de/2013/12/19/wuetende-gorillas-ausbrechender-vulkan-und-schnelle-autos-constantins-3d-lineup-fuer-2014/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Annette dziękujemy :D Przy kolejnych recenzjach postaramy się o tym pamiętać bardziej.

      Usuń
  4. Z chęcią obejrzę ten film :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również polecam, można przenieść się całkowicie w inne czasy i gwarantuję, że film utkwi w pamięci - jak u mnie:)

      Usuń
    2. MangoMania u nas też wyrył się w pamięci.

      Usuń
  5. Film oglądałam, byłam nim zachwycona i poruszona.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko!
      Faktycznie, teraz sprawdzam i okazało się, że Twoje posty nie aktualizują się.
      Nie mam pojęcia co się dzieje. Przypuszczam, że to problem Bloggera.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Łucjo, co do filmu to nas też bardzo wzruszył.

      Usuń
    3. Łucjo, nic nie szkodzi - nie wiem dlaczego tak jest, ale zorientowałam się na kilku innych blogach i popatrzyłam jak to u Ciebie wygląda - niestety tak samo. Jak coś to posty pojawiają się raczej regularnie - we wtorki i piątki :D - zapraszam w te dni.

      Usuń
  6. Nigdy nie wiedziałam tego filmu, ale bardzo lubię dramaty, więc w wolnej chwili na pewno obejrzę. Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi Pompeje przypominają o tym co bardzo ważne o Nowennie Pompejańskiej o której już wspominałam. I niech tak zostanie, dla mnie... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Filmu nie widziałam i nie obejrzę, bardzo przeżywam złe zakończenia. Zdrowiej jest się śmiać niż płakać (zawsze płaczę , gdy film się smutno kończy). W Pompejach byłam, wyobraźnia tam pracuje, smutne, że wulkan zniszczył takie piękne miasto, ale z drugiej strony, gdyby nie warstwa popiołów i tak dobrze zachowane ruiny, może nie dowiedzielibyśmy się wielu jakże ciekawych rzeczy o życiu i kulturze Rzymian początku naszej ery? Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniamrok pięknie to wszystko napisałaś. I nie możemy się z Tobą nie zgodzić.
      Serdeczności!

      Usuń
  9. Witam. Filmu nie widziałam..Ciekawie opisujesz. Kultura starożytna jest bardzo interesująca.Jestwm.pelna podziwu jak mając proste narzędzia do pracy byli autorami dzieł sztuki . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu zgadzamy się. Dziękujemy też za ciepłe słowa. Pozdrawiamy.

      Usuń
  10. Film widziałam i mimo smutnego zakończenia bardzo mi się podobał.
    Ponieważ lubię wszelkie ruiny, bardzo chciałabym zobaczyc Pompeje.
    Może się kiedyś uda.
    Pozdrawiam!
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko, trzymamy kciuki - niech marzenia się spełniają!! :)

      Usuń
  11. Filmu raczej nie zobaczę, ale tu pod tym postem składam życzenia solenizantce: wszystkiego dobrego, słoneczka, uśmiechów i duuużo zdrowia, a także szczęścia w życiu osobistym:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie moje to klimaty na film, niestety nie za bardzo przepadam za takimi. Dlatego na pewno nie będę zainteresowana jego obejrzeniem

    OdpowiedzUsuń
  13. Może dzisiaj wieczorem zobaczę ten film z chłopakiem

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam film, zrobił na mnie ogromne wrażenie do tego stopnia że się popłakałam !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. ..'Pompeje' to bardzo piękny film ze smutnym zakończenieniem.. a Pompeja to cudownie niezwykłe miasto z niesamowitą historią..

    - pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oglądałam, ale czegoś mi w tym filmie zabrakło , jakby był trochę na wyrost robiony no sama nie wiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiemy, dziękujemy za podzieleniem się spostrzeżeniami Ingo. Pozdrawiamy.

      Usuń
  17. O filmie słyszałam, ale nie oglądałam. Myślę, że to film na dzisiejszy poniedziałkowy wieczór dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja filmu nie oglądałam, nawet o nim nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  19. Film widziałam raz kilka lat temu. Dobry na piątkowy wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  20. Film widziałam raz kilka lat temu. Dobry na piątkowy wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  21. Oglądałam "Pompeje" teraz czas odwiedzić to miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie. Trzymamy kciuki. Niech marzenia się spełniają!

      Usuń
  22. widziałam ten film, ale szczerze mówiąc go nie pamiętam, ale aktorzy dobrzy ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nam się film podobał, szkoda że tak smutny jego koniec.

      Usuń
  23. Nie miałam okazji zobaczyć tego filmu. Lubię tego aktora, pamiętam go z Gry o tron. Zapiszę sobie do pooglądania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z kolei my jeszcze nie oglądaliśmy ani jednego sezonu GoT :d

      Usuń
  24. Nawet przyjemnie mi się oglądało, pozytywne wrażenia zostały. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Oglądałam i zrobił na mnie duże wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem ciekawa czy był kręcony w Pompejach albo chociaż w Grecji.

    OdpowiedzUsuń
  27. Oglądałam ten film dawno temu (gdzieś w okolicy premiery) i pamiętam że bardzo podobały mi się widoki. Myślę że teraz mógłby zbić większą popularność. Kariera Kita mocno skoczyła przez te 5 lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jest popularny jeśli chodzi o wycieczki z biurem podróży - zostaje puszczony przed zwiedzaniem ruin w autokarze :D Dzięki temu można o wiele lepiej zrozumieć historię oraz tragedię miasta, która wydarzyła się wiele wieków wcześniej.

      Usuń
  28. Oglądaliśmy razem z moim W. On był zachwycony, ja mniej ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że o gustach i guścikach się nie dyskutuje.

      Usuń
  29. Nie słyszałam wcześniej o filmie "Pompeje", a szkoda. Obejrzę sobie któregoś wieczoru, chociażby dla głównego aktora :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Chciałabym zobaczyć ten film, miałam pójść wtedy do kina Ale coś nie wyszło:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalio, może z czasem uda się Tobie go nadrobić.

      Usuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: