sobota, 27 kwietnia 2019

Pyrkon 2018 - wspomnienia

Witajcie,
Gdy czytacie ten post, my jesteśmy dalekoooo od domu. Wędrujemy po Wielkopolsce, a dokładnie po Poznaniu i okolicach. Raz w roku wyruszamy wraz z rzeszą ludzi lubujących się w cosplay'u, kochających gry, mangi oraz anime i szeroko pojętą fantastykę.


Najpierw wyjaśnimy co to jest cosplay i o co w tym wszystkim chodzi.
Cosplay to nie jest nic innego jak przebieranie się za ulubione postacie z gier, filmów, bajek, mangi czy anime. Z ang. costume playing (zabawa w przebieranie). Zapoczątkowany w USA a popularny w kulturze japońskiej. Niektóre osoby, które tworzą, a później przebierają się w konkretną postać uczą się także ruchów: np. chodu czy poszczególnych gestów.


Impreza zwana Pyrkon, podczas której możemy spotkać znane i mniej znane postacie odbywa się każdego roku w Poznaniu. Jego siedzibą są Międzynarodowe Targi Poznańskie. Tam, spacerujemy między halami i w halach podziwiając przepiękne stroje, stoiska pasjonatów, kolekcjonerów. Możemy też zakupić pamiątki: kubki, breloczki, poszewki na poduszki, gry i wiele ciekawych innych cudów.
Pyrkon trwa 3 dni. Zaczyna się w piątek a kończy w niedzielę. Bilety są do kupienia na miejscu lub w przedsprzedażach. Nie ma możliwości, że ich braknie. Z roku na rok coraz więcej jest osób biorących udział w wydarzeniu.

Nie musicie też udawać się specjalnie na Targi aby spotkać wymarzone postacie. Część z nich spaceruje też wokół hal, na zewnątrz np. po dworcu PKP czy nawet w parku Wilsona.





Oczywiście, po całej Polsce (i świecie) są rozsiane konwenty podobne do Pyrkonu. Myślimy, że jest to świetne doświadczenie i niesamowite przeżycie. Dzieci też mają tutaj swój blok, są animatorzy którzy miło z nimi spędzą czas.

➡️ A czy Wy już mieliście okazję być na takim konwencie (nie koniecznie w Poznaniu?)
➡️ Jeśli tak, to za co się przebieracie?
➡️ Jeśli byście pojechali na taki konwent, to jakich bohaterów będziecie szukać aby zrobić sobie wspólne zdjęcia?

85 komentarzy:

  1. Super impreza dla pasjonatów przebieranek. Mnie to nie kręci , więc tym bardziej podziwiam . Miłego weekendu .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy za miłe słowa. Każdy ma coś co lubi mniej lub bardziej.

      Usuń
  2. Manga nie dla mnie, przebieranki też raczej nie mój styl, ale podziwiam ludzi z pasją. Udanego weekendu.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dwóch lat próbuję się wybrać na Comic con i nie mogę. Ciągle coś mi wypada, ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też jeszcze nie zawitaliśmy, ale mamy plan, że może w tym roku się uda. Zobaczymy. Jeszcze troszkę czasu zostało.

      Usuń
  4. Taka impreza to fanatyczne wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna impreza:)Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie byłam, ale na pewno w końcu zaliczę Pyrkon. Myślałam, że może w tym roku się uda, ale niestety termin kompletnie dla mnie fatalny :( Ja nie planuję się przebierać, ale chętnie pooglądam innych, którzy się przebiorą :)

    Za to byłam na UK Games Expo w zeszłym roku i było na prawdę super. Nie było może bardzo dużo poprzebieranych osób, ale Ci którzy się na to zdecydowali bardzo się postarali :)
    No i oczywiście sam event, na którym można było pograć w masę gier, kupić zarówno te popularne jak i nowe planszówki. Wystawiały się sklepy oraz rękodzielnicy którzy robili jakieś nietypowe kostki, monety, wkładki do gier etc!

    Jeśli Pyrkon wygląda chociaż w połowie tak samo, to myślę, że się nie rozczaruję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Pyrkon wygląda tak samo. Niczym się nie różni. Pograsz, kupisz planszówki - i nie tylko, spotkasz masę ludzi w pięknych strojach. i wiele wiele innych cudów.
      Zapraszamy na kolejny, który będzie już w maju 2020 roku!

      Usuń
  7. Ja nawet gdy nie wiedziałam, że akurat jest Pyrkon to orientowałam się po tym, jak mijałam na chodniku dziwnych ludzi. xD Sama chętnie bym poszła, ale jakoś nigdy nie mam pomysłu za co się przebrać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oironio, nie trzeba się przebierać aby uczestniczyć w imprezie. Możesz robić zdjęcia. Możesz po prostu być :)

      Usuń
  8. super są takie przebieranki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie miałam okazji brać udziału w takiej imprezie, choć jestem fanem fantastyki. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja byłam na PGA i widziałąm sporo przebranych osób, wcześniej nawet nie wiedziałam że jest cos takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie znaleźć się czasem pośród takich osób ;) świetne przebrania, chociaz mnie to nigdy nie kręciło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas konwentu wcale nie trzeba być przebranym, a można podziwiać osoby w magicznych strojach.

      Usuń
  12. Nie byłam, ale to najlepsze wydarzenie growe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcamy do udziału. :) bardzo przyjemna atmosfera.

      Usuń
  13. Bardzo ciekawy post. Nigdy nie widziałam czegoś takiego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszymy się, że post zainspirował i zaciekawił :)

      Usuń
  14. Świetne zdjęcia! Ale na żywo robi to jeszcze lepsze wrażenie. Ja w ogóle jestem Wam ogromnie wdzięczna i bardzo dziękuję, bo tylko dzięki Waszemu wpisowi na insta dowiedziałam się o Pyrkonie w tym roku. To był nasz pierwszy wyjazd i naprawdę się cieszymy, że się udało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło, że impreza się udała. Że wszyscy tak się zaangażowaliście - od najmłodszego po najstarszego członka. Piszemy z uśmiechem - do zobaczenia w maju 2020 roku.

      Usuń
  15. To może być ciekawe i inspirujące doświadczenie, choć do końca nie wiem czy dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, warto spróbować :) jak nie spróbujesz, to się nie dowiesz.

      Usuń
  16. To musiało byc fantastyczne wydarzenie. Nigdy nie brałam w takim udziału

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam w tv, byłam pod wrażeniem niektórych kostiumów :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajna nazwa :D nie interesują mnie takie rzeczy, ale gdybym miała okazję, to chętnie bym sie wybrała.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeżeli chodzi o mnie - to kompletnie nie moja bajka, ale fajnie, że w Polsce organizuje się takie wydarzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam oglądać konkursy cosplay na wielkich imprezach 😊

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja siostra co roku jeździ na Pyrkon. W tym roku po raz pierwszy też się przebrała. No i jest zachwycona całą tą imprezą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jesteśmy zachwyceni. W tym roku byliśmy tylko fotografami. Ale za rok chyba wrócimy znów do przebrania.

      Usuń
  22. Bywam na takich imprezach, choć nie udało mi się być na tym Pyrkonie. Z zasady przebieram się za siebie, więc to marny cosplay ;) Takie imprezy to znacznie więcej, niż cosplay i breloczki. Jest to konwent poświęcony fantastyce z prelekcjami, możliwością spotkania pisarzy, prezentacją wszelkiej maści gier i możliwością grania... atrakcji jest ogrom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, o tym co jeszcze można robić na Pyrkonie - będzie nie jeden post :)
      to tylko krótka i na szybko stworzona migawka.
      Uściski.

      Usuń
  23. Oooo, ciekawa pasja i ciekawa impreza! Na pewno mieliście niesamowite wrażenia! Pozdrawiam ciepło Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo! Uwielbiamy konwenty w Poznaniu. Musimy się też wybrać na inne, bo jest ich dość sporo - porozrzucane są po Polsce.
      Serdeczności.

      Usuń
  24. Fajna sprawa :) nawet nie wiedziałam że jest coś takiego :) chyba muszę pomyśleć o takiej imprezie i dołożyć do naszych podróży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcamy. W przyszłym roku planowana jest impreza na maj :)

      Usuń
  25. Jeszcze mi się nie udało dotrzeć na taką imprezę, ale mam nadzieję, że kiedyś to nastąpi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy. Ostatnio była nawet Pani która szyje i maluje lalki :)

      Usuń
  26. Nigdy nie byłam i szczerze przy aktualnej, objazdowej komunikacji warszawy z Poznaniem zbyt szybko się nie wybiorę. Nie wiedziałam, że tego typu imprezy są u nas organizowane, bardziej kojarzyły mi się z kulturą amerykańską lub japońską.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to właśnie przyszło z tych dwóch stron :) a te imprezy są organizowane u nas od wielu lat. :)

      Usuń
  27. ależ to świetne! <3

    OdpowiedzUsuń
  28. Zawsze wyobrażałam sobie, że to jest coś kompletnie nie dla mnie, ale jak zobaczyłam teraz na zdjęciach Power Rangers i moją ukochaną czarodziejkę z księżyca!!! to chyba aż się kiedyś wybiorę :-)
    PS: a ile kosztują bilety?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy.
      Natalio, bilety - cena zależy od tego czy:
      1 - kupujesz na 3 dni - cały karnet
      2 - czy jedziesz w konkretnie jednym dniu (my głównie jesteśmy na konwencie w soboty). Możesz kupić osobno bilet np. na piątek czy na niedzielę - i ceny są różne i nie bedziemy ukrywać że z roku na rok zawsze parę groszy droższe.
      Mimo to atmosfera cudna :)

      Usuń
  29. Bardzo żałuję, że nie udało mi się w tym roku odwiedzić Pyroknu. Mam nadzieję, że za rok nic nie wypadnie po drodze i na nim zawitam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pierwszy raz o czymś takim słyszę, alllle fajna zabawa i zdjęcia też :-)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie dla mnie takie wydarzenia, ale fajnie, że mają swoich zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  32. O jaka fajna impreza, może następnym razem też się wybiorę

    OdpowiedzUsuń
  33. Zawsze mówię, że w końcu się wybiorę, bo kocham fantastykę, ale jakoś mi nigdy nie wychodzi .

    OdpowiedzUsuń
  34. Kocham Poznań a kiedyś tez lubiłam bawić się w cosplay :) fajna impreza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! My nie zawsze w strojach, bo lubimy też oglądac stroje innych cosplay'erów.

      Usuń
  35. Jakoś takie ,,przebieranki" do mnie nic nie mówią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze 5 lat temu też nie wiedzieliśmy o takiej imprezie nic a nic.

      Usuń
  36. Sama nie wiem co bym wybrała. Kiedyś czarodziejkę z Księżyca, a teraz to może Jabba by się nadał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super myśl :) U nas wszyscy cosplay'erzey są niezwykli.

      Usuń
  37. O super są takie imprezy, kiedyś w telewizji coś takiego oglądałam, świetne to było :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Donna, właśnie jak jest Pyrkon to też w telewizji pojawiają się reportaże oraz wzmianki o największym polskim konwencie.

      Usuń
  38. Niegdy nie byłam na Pyrkonie, ale co roku oglądam relacje ludzi na YouTube i jestem zachwycona. Myślę że może na drugi rok albo za dwa lata się wybierzemy.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewelinko zachęcamy, jeśli cosplay Ciebie kręci. A ogólnie to na prawdę bardzo ciekawa przygoda.

      Usuń
  39. Świetne zdjęcia! Co do konwentów - osobiście nie uczestniczę, choć mam wielu znajomych, którzy biorą w nich udział. A co do samego Pyrkonu, zawsze pośrednio czuję się jakbym tam była - mieszkam w Poznaniu, niedaleko MTP i Pyrkon to dla mnie bardzo znajome wydarzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno, no tak w sumie za darmo też możesz się pobawić i złapać magiczne potworki stworki i nie tylko. :)
      Pozdrawiamy Cię z szerokim usmiechem.

      Usuń
  40. Dziękujemy w imieniu przedstawionych Cosplayerów.

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: