sobota, 4 maja 2019

Dzień Strażaka.

04 maj - DZIEŃ STRAŻAKA

Moi dziadkowie, tak samo jak tato pracowali na kolei. Mama długo w górnictwie. W rodzinie przewinął się też mundurek zucha i harcerza - tak, mój. Ekhm... jeszcze był jeden mundurek (nie szkolny) - ale na dzień dzisiejszy kto wie ten wie, a kto nie - to na razie pominę. Miałam koleżankę, która działała w straży. Zawsze też z rodzicami chodziliśmy na festyny organizowane przez OSP w naszej gminie.

Dziś mundur strażacki wisi dumnie w szafie i jest używany przez Marco kilka razy w roku na ważne spotkania. Marco działa w OSP od kilku lat. Dzięki niemu mogłam poznać pracę strażaków bliżej i od czasu do czasu pomóc przy ważnych wydarzeniach.

 Poniżej kilka zdjęć z obchodów 115-lecia OSP w Kaczycach:







Wszystkim Strażakom czy to pracującym 
w OSP czy PSP składamy najserdeczniejsze życzenia:

Dużo siły, zdrowia!
Odwagi i męstwa.
Docenienia i wsparcia od najbliższych
oraz tego
aby każda akcja zakończyła się sukcesem
i wszyscy bezpiecznie wrócili do bazy.



➡️ Czy pamiętacie o strażakach pracujących na Waszym terenie?
➡️ Czy znacie numer na straż pożarną?
➡️ Czy w Waszych miejscowościach są organizowane festyny?
➡️ Czy doceniacie pracę strażaków? Może ktoś z Waszych bliskich jest strażakiem?
Czekamy na Wasze komentarze⬇️⬇️⬇️!

80 komentarzy:

  1. Bardzo trudny zawód, ale też ogromna pasja-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje mi się, że to jeden z tych niedocenianych zawodów - a jest niezwykle trudny i wymagający...

    OdpowiedzUsuń
  3. W podstawówce byłam w dziewczęcej drużynie w straży:) Świetna przygoda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałam, że dziś taki dzień, aż mam szok. Dziękuję za przypomnienie. Bardzo lubię do Was zaglądać, co chwile coś innego i to mi się podoba. Dołączam się do życzeń dla strażaków. :)

    Pozdrawiam cieplutko, radosnego weekendu. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy <3
      My też lubimy do Ciebie zaglądac.
      Serdeczności.

      Usuń
  5. Klikałam kilka razy na wasz blog i miałam info, że blog zlikwidowany, to teraz już nie wiem, znalazłam was w komentarzach na innym blogu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, z przyczyn od nas niezależnych do adresu bloga wstawiliśmy jedną literkę "r" - a to przez niemiłych ludzi, którzy chyba nie chcą aby blog działał i istniał.
      Miło, że nadal jesteś z nami :)

      Usuń
  6. Fajnie się patrzy na te zdjęcia i czyta o strażakach! Wszystkiego najlepszego Marco!
    Kiedyś chodziłam z przedszkolakami do straży przed 4 maja.Dzieci obowiązkowo zaliczały jazdę w górę i w dół na balkoniku podnośnika. Ale były przejęte, ale było radości, śmiechu i opowiadania o tym rodzicom po udanej wycieczce!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie. Cieszymy sie, że już przedszkolaki mają styczność z tym zawodem.
      Serdeczności.

      Usuń
  7. Świetne zdjęcia. Mój dziadek też był strażakiem. Mam bardzo dużo wspaniałych wspomnień z tego typu festynami. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brat mojej mamy był strażakiem OSP :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzień Strażaka ważna rzecz, z tej okazji co roku do przedszkola zapraszamy Pana Strażaka, albo sami odwiedzamy z przedszkolakami Straż :)

    Ps. Dopisuję się do obserwatorów :) I zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nam miło. Oczywiście wpadniemy z revizytą :)
      Serdeczności.

      Usuń
  10. Strażak to bardzo ważny, chociaż nie zawsze doceniany zawód.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna fotorelacja! Bycie strażakiem to bardzo odpowiedzialny zawód, ale też niebezpieczny, bo strażacy ratując kogoś niejednokrotnie narażają swoje życie. Dobrze, że posiadają swoje święto.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Doris za piękne słowa. Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  12. W mojej okolicy też były imprezy
    Przyjaciółka jest skarbnikiem w OSP Całkiem ładnie jej w mundurze.
    Piękne mundury.
    Warto pamiętać o strażakach, bo nigdy nie wiadomo kiedy my ich będziemy potrzebować
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Oni mnie przekonują od zawsze. Szanuję ich bardzo i wspieram bez mrugnięcia okiem. Wiele lat jako radna bywałam na strażackich imprezach :) Pozdrawiam Pola :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Strażaków w rodzinie nie mam, ale mieszkam tuż obok jednostki PSP :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie świętowaliście Dzień Strażaka:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Moi krewni też udzielają się w OSP i na uroczystości wkładają mundury. Doceniam pracę strażaków bo przecież ratują ludzkie życie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie w rodzinie nie ma żadnego strażaka. Doceniam ich pracę , a pokazane obchody są super . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  18. relacja bardzo fajna:) a zawód pełen wyzwań:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ważny i odpowiedzialny zawód. Strażacy zasługują na docenienie ich pracy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trudna, a jednocześnie ciekawa jest praca strażaka. Pokazane przez Was obchody tego święta są interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy :) My cieszymy sie, że zostały też zachowane starsze mundury i sprzęty. :)

      Usuń
  21. Swietny pomysl na zorganizowanie pochodu. Ciezka praca przynajmniej w ten minimalny sposob moze zostac wynagrodzona.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mój brat to wojskowy ale bardzo wspiera kolegów strażaków :) trudny i bardzo odpowiedzialny zawód :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Strażaków w mojej rodzinie nie było, ale mam wśród nich znajomych :D
    U nas często są organizowane pokazy strażackie, choćby z okazji dnia dziecka, czy innych miejscowych uroczystości. Zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem :D
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  24. OSP często na wsiach - na przykład takich, z której ja pochodzę - jest jedyną organizacją pozarządową, która rozbudza lokalną kulturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzamy. Nie dawno u nas też tak było, ale dziś juz więcej się dzieje i bardzo nas to cieszy.

      Usuń
  25. Jestem pełna podziwu i szacunku - za odwagę i chęć pomocy innym. Te szczególne dni trzeba świętować!

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zdjęcie.
    Strażacy mają tak ciężką pracę - należy ich bardziej doceniać.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie mam w rodzinie strażaka, ale za to mam policjanta. Ona te zawody to łatwych nie należą.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela, zgadzamy się. Policjanta też mamy, ale w dalszym pokoleniu.

      Usuń
  28. Ja nie mam w rodzinie strażaka,jednak w mojej rodzinnej miejscowości,był w tym roku festyn z okazji Dnia Strażaka ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  29. Powiem Wam, że te dawne stroje i akcesoria także robią wrażenie:-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Witaj nadal majowo
    Strażaków w mojej rodzinie nie ma, ale kuzynka pracuje ze strażakami. Wiem, ze to ciężka i odpowiedzialna praca
    Pozdrawiam ciepło przesyłając uśmiech

    OdpowiedzUsuń
  31. Mundur zucha i harcerza to powód do dumy! :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Też mam strażaków w rodzinie 😁

    OdpowiedzUsuń
  33. Brałam kiedyś udział w lokalnej imprezie strażackiej :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Oczywiście, że doceniam pracę strażaków to bihaterowie, którzy idą na pierwszy ogień, by ratować nasze życie

    OdpowiedzUsuń
  35. Dobrze, że tak odpowiedzialny zawód jest odpowiednio honorowany :)

    OdpowiedzUsuń
  36. U mnie w rodzinie również są strażacy, ostatnio szeregi OSP zasilili mój brat i chłopak więc brałam udział w niedawno organizowanym Dniu Strażaka. Dlatego szanuję i doceniam ich pracę :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja z moim 5-latkuem mam nawet na koncie wspólną akcję ze strażakami - ratowanie sarny uwięzionej w studzience kanalizacyjnej.

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: