wtorek, 2 kwietnia 2019

Krewetki z makaronem

Koleżanka z pracy jakiś czas temu kupiła krewetki. Bardzo ciekawie opowiadała jak je przyrządza.
- Hmm... Krewetki - dumam sobie i myślę jak one smakują. - Nie nie, to nie dla mnie.
Za jakiś czas oglądamy Masterchef Junior. I co widzę? Tak, tak - krewetki.
Skoro dzieciom one smakują i je przyrządzają no to nie mogą one być aż takie złe. Dopytałam jeszcze koleżanki jak je zrobić i tak powstały:

Krewetki z makaronem:
Widzicie krewetki? Schowały się pod makaronem :D



Składniki:
➡️ Opakowanie krewetek koktajlowych;
➡️ Makaron (wybraliśmy świderki) - 250g;
➡️ Oliwa z oliwek;
➡️ 1 papryczka chilli,
➡️ 4 ząbki czosnku;
➡️ 1 pęczek pietruszki;
➡️ sól.

Sposób wykonania:
➡️ Rozmrozić krewetki i poukładać na ręczniku papierowym. Można obciąć ogonki (w sumie nawet teraz z doświadczenia - polecamy to zrobić);
➡️ Papryczkę chilli oraz czosnek posiekać na  drobno;
➡️ Posiekać też pietruszkę;
➡️ Makaron ugotować według przepisu, ale może być i al'dente;
➡️ Na patelnię wlać oliwę z oliwek;
➡️ Wsypać do oliwy papryczkę i czosnek - troszkę podsmażyć.
➡️ Ułożyć krewetki i też usmażyć (ok.4 minut), aż zaczną leciutko zmieniać kolor.
➡️ Usmażone krewetki, czosnek i papryczkę oraz oliwę przelać do miseczki z makaronem i wymieszać.
➡️ Wszystko przełożyć na talerz i dodać posiekaną pietruszkę.
SMACZNEGO!

Lubicie krewetki?
Macie jakiś swój przepis na nie?
Jedliście już? Jak Wam smakują?
Czekamy na Wasze odpowiedzi w komentarzu ⬇️⬇️⬇️

94 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Super! My też polubiliśmy. :)
      Szukamy nowych przepisów i pomysłów na danie z krewetkami.

      Usuń
  2. Lubimy bardzo makaronowe sprawy, a krewetki wyglądają przepysznie :) Z chęcią wypróbujemy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Krewetki lubię i od czasu do czasu zjadam z przyjemnością, ale mam w domu dwójkę pasjonatów owoców morza - córka i mąż. Oni jedliby je na okrągło, i krewetki i ośmiorniczki i mule i..... po prostu uwielbiają :D
    Wasza potrawa wygląda bardzo apetycznie :))
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękujemy a więc smacznych krewetek życzymy. :D

      Usuń
  4. Wiem że dla wielu ludzi to są "robaki" ale ja je uwielbiam, szczególnie usmażone na maśle, winie i z odrobina pietruszki i czosnku. Minusem jest zawsze kłopot z usunięciem pancerzyka, zero pojęcia jak to szybko i sprawnie zrobić bez rozwalenia krewetki, jakieś porady z tym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, z tym nawet i my nie pomożemy, bo kupiliśmy mrożone koktajlowe i nie miały pancerzyka :D
      Jak tylko się dowiemy, damy znać ;)

      Usuń
  5. Nie lubię owoców morza . Wiem , że zdrowe itd .... lecz trudno mi je przełknąć. Miłego dnia .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś się przełamiesz :D. Myśmy długo nad nimi dumali :D serdeczności.

      Usuń
  6. Krewetki to jedyne owoce morza, które mi smakują, bo nie są jak owoce morza. Bardziej przypominają mi mięso z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, zgodzimy się z Tobą że coś mają w smaku wspólnego z kurczaczkami.

      Usuń
  7. O nie, krewetki i inne owoce morza to nie dla mnie:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam jeszcze krewetek. I raczej ich nie spróbuję...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinko czy to przez wygląd? czy jest jakiś inny powód?

      Usuń
    2. Nie, bardziej przez moją alergię...

      Usuń
    3. Uuu, przykro nam. Ale na szczęście jest wiele innych smakołyków .Serdeczności.

      Usuń
  9. Jeśli zrobię, to sobie, mąż nie lubi krewetek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko tata nasz też jest na nie :D a nawet nie spróbował.
      serdeczności.

      Usuń
  10. Mrożone są słabe, spróbuj kupić świeże. Serio jest kolosalna różnica! Ja za mrożonymi nie przepadam, ale świeże (co prawda jest więcej roboty) mogłabym jeść i jeść <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak piszesz to spróbujemy świeże, tylko jak to się obiera :D ???

      Usuń
  11. Nie miałam możliwości jedzenia krewetek. Ale jak będę miała możliwość spróbuję
    Dziś od rana dzielę się z Wami moją wiośnianą radością

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko dziękujemy za wizytę i ciepły jak zawsze komentarz.

      Usuń
  12. Jadam i bardzo lubię, ale sama jeszcze nie przygotowywałam. Sporo podróżuję, dlatego mogłam porównać różne warianty: panierowane z platkami kokosowymi, w zupach i obłędnych sosach. Dobrze zrobione są wspaniałe, ale mogą zalatywać szuwarami i nieświeżą rybą. Wasze wygladają na pyszne i pewnie taki prosty sposob jest najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za miłe słowa. Bardzo nam smakowały. Jeszcze je zrobimy za jakiś czas.
      pozdrawiamy.

      Usuń
  13. Dawno nie jadłam krewetek. :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie przepadam za owocami morza,
    ale kiedyś na przyjęciu jadłam tort krewetkowy był pyszny ,
    a krewetki zostały zmielone, więc ich nie widziałam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort krewetkowy... zabrzmiało to bardzo ciekawie Krysiu.
      Pozdrowienia.

      Usuń
    2. Danie dla samkoszy owoców morza, ale do tej pory nie polubiłam owoców morza :-)

      Usuń
    3. To tak jak nasz tato. Nie tknie krewetki za żadne skarby świata.

      Usuń
  15. Jadłam krewetki w restauracji i w tawernie, robiłam sama na trzy sposoby i niestety nie smakują mi. A tyle o nich się mówi, niektórzy uwielbiają...

    Twoje wyglądają cudownie, są bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  16. My jakoś specjalnie nie przepadamy, choć było kilka prób

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie krewetki zawsze stoją pod wielkim znakiem zapytania czasem wychodzą pyszne a czasem do bani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie jedliśmy pierwszy raz i nawet zasmakowały :D

      Usuń
  18. Kocham krewetki i często je przygotowuję w Domu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie mogę przekonać się do krewetek... Jakoś nie moje smaki!

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety nie mogę przekonać się do krewetek, choćbym nie wiem jak były przyrządzone :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Super przepis, olej i czosnek i krewetkom już nic nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie jadłam krewetek... niby chciałabym, ale... :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Proste a zarazem efektowne :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ojej, ja się jakoś do krewetek wciąż nie mogę przekonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic strasznego, ale rozumiemy to - też dłuuugooo nie mogliśmy się zdecydować - jeść czy nie jeść.

      Usuń
  25. Uwielbiam krewetki, w ogóle lubię owoce morza.

    OdpowiedzUsuń
  26. Krewetki zjem w każdej postaci - polecam zajrzeć do restauracji Shrimphouse jak będziecie mieli okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Krewetki bardzo lubię, najbardziej w najprostszej wersji właśnie z czosnekiem i masłem :) Do tego chrupiąca bagietka.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja także uwielbiam krewetki:) mogę je jeść w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Biorę w ciemno taki przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. To mam takie samo podejście jak Ty, widziałam gdzies ,że wrzucaja zywe na olej, a Tu są mrożonki, pół biedy, wyglądają świetnie w makaronie, ale juz na reczniku mniej sympatycznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Jaaaa.... dzieci robią a ja nie potrafię !!!!! ale obciach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaga to nie obciach. My też dopiero pierwszy raz w życiu zrobiliśmy :D

      Usuń
  32. NIE!!! W życiu nie przełknę krewetek, zresztą żadnych owoców morza.
    To nie dla mnie. A mój mąż, jak jesteśmy w Hiszpanii lub w Grecji, to próbuje.
    Na zdrowie wszystkim, a ja wolę sałatę i pomidory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest złe rozwiązanie :D Mimo to jeszcze mamy jedną porcję krewetek i spróbujemy je troszkę inaczej przyrządzić :)
      I... nic na siłę.

      Usuń
  33. Och mniam, nie dość że pięknie, to jeszcze tak pysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Dawno nie jadłam muszę kupić i zrobić wedlug twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  35. Mój syn uwielbia krewetki, musze mu zrobić jutro

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie lubimy się z krewetkami niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja bardzo lubię krewetki na maśle z makaronem

    OdpowiedzUsuń
  38. Danie idealne dla mnie - krewetki kocham miłością bezgraniczną :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam krewetki! Mogłabym je jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. To danie akurat nie dla mnie - bo nawet za rybami nie przepadam, o innych owocach morza nie wspominając ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My za rybami też nie, ale skusiliśmy się poznać to co obce. Czasem warto :)

      Usuń
  41. Uwielbiam krewetki, zresztą oboje uwielbiamy.
    Bardzo często robimy je właśnie w taki sposób, jak Wy.
    Robimy też koktail z krewetek.Awokado,bardzo dobry majonez bez cukru, jajko na twardo i krewetki podawane w pucharku, pychota!
    Owoce morza i ryby są u nas zawsze.
    Pozdrowienia!
    Irena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam, musimy wypróbować Waszego przepisu :)
      Serdeczności.

      Usuń
  42. Bardzo lubię owoce morza, ale niestety jestem w tym w domu osamotniona :/ Kosztuję ich więc tylko przy okazji jedzenia w restauracjach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuuu nie fajnie. Szkoda, u nas na szczęście wszyscy lubią poza tatą :D haha

      Usuń
  43. Syn przepada za krewetkami, zwłaszcza w sosie serowo-koperkowym, my już niekoniecznie, czasem jedną na ząb weźmiemy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak nasz tato. Nie jest krewetkowy.

      Usuń
    2. A podobno są bardzo zdrowe, jeśli oczywiście odpowiednio się je przygotuje. Z akceptacją smaku małż też mamy problem. ;)

      Usuń
    3. Małż jeszcze nie jedliśmy, nie było ku temu okazji. Jednak krewetki raz kupiliśmy i zasmakowały nam i jeszcze jedna porcja czeka na nas.

      Usuń
  44. Zdecydowanie kupiłas mnie tym daniem :) Uwielbiam krewetki

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: