poniedziałek, 12 września 2022

Kowary - Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska

 

Cześć!

Dawno mnie tu nie było. Lato zawsze rządzi się swoimi prawami. Korzystałam z ładnej pogody w przerwach od pracy. Uzupełniałam puzzlowe i klockowe braki - tak! ZAKUPY 🛒!
Spacery z Colą, z mężem, psychiczne zmęczenie w pracy przez sezon urlopowy (i nie tylko). Wyczekiwanie na upragniony 2tygodniowy urlop. Wybrałam tym razem Województwo Dolnośląskie - Karpacz i Kowary 🌄 (już za nami) oraz Wrocław 🌆.

Zaczynam od końca 5-dniowego wypadu (05.09-09.09.2022r.), bo od Kowar 09 września 2022r., w których zatrzymaliśmy się w drodze powrotnej do domu.

💙💚💛💜 💙💚💛💜

Ogólne informacje (na dzień 11.09.2022r.)

Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska jest otwarty codziennie w godzinach: 09:00 - 18:00 przez cały rok.
Strona internetowa parku: park-miniatur.com/pl/.
Ceny biletów:
💚 osoby dorosłe - 35 zł
💚 seniorzy, studenci i niepełnosprawni - 31 zł
💚 młodzież 15-18 lat - 29 zł
💚 dzieci do lat 14 - 27 zł

Do parku można wejść z psem - co jest na plus. Pamiętać jednak trzeba o posprzątaniu po pupilu.

Adres:
ul. Zamkowa 9
58-530 Kowary

💙💚💛💜 💙💚💛💜

Parków miniatur w Polsce powstało tak wiele, jak grzybów po deszczu. W 2019 roku, jeszcze przed pandemią udaliśmy się do Dream Parku w Ochabach i mogliśmy podziwiać 'świat w miniaturze' (klik).

Park Miniatur w Kowarach jest (nawet nie wiem jak ująć ten zachwyt w jednym słowie) CUDOWNY, PRZEPIĘKNY. Wszystkie budowle są wykonane w sposób perfekcyjny. Skala każdego z modelu wynosi 1:25. W związku z tym modele budowli są duże i robią wrażenie. Wrażenie robią też figurki ludzi, które tworzą scenki przy poszczególnych modelach.

W parku znajdziemy między innymi budowle:

💚 Świątynia Wang (Karpacz):

💙 Szwajcarka (Karpniki):

💛 Świątynia Ateny "Herbaciarnia" (Bukowiec):

💜 Zamek Książ (Wałbrzych):

💚 Cerkiewka (Sokołowsko):

💙 Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej (Świdnica):

💛 Kościół Najświętszego SPJ (Serca Pana Jezusa) - (Karpacz):

💜 Zamek Frýdland (Frýdland - Czechy):

💙💚💛💜 💙💚💛💜

Przy każdej makiecie znajduje się mała mapka z nazwą miejscowości w której znajduje się dany budynek. Na tabliczce widnieją najważniejsze wzmianki, daty. Możemy się także dowiedzieć ile miesięcy powstawała dana miniatura oraz ile osób ją wykonało w tym czasie.
W parku można kupić coś do picia, zjedzenia. Są bezpłatne toalety oraz można skorzystać z przewodnika (wszystko w cenie biletu).
Parking jest bezpłatny. W budynku, gdzie znajduje się kasa biletowa można nabyć przeróżne pamiątki np. magnesy, pocztówki.
Dodatkowo Park "pracuje" z sąsiadami zza miedzy - Czechami i oferuje też różne czeskie pamiątki w tym maskotki słynnego Krecika.

Na koniec zapraszam jeszcze na ostatni rzut okiem w kierunku parku:

Ps. W parku byliśmy lekko po godzinie 9:00 rano (piątek), co było wielkim plusem, jeśli chodzi o ilość zwiedzających. Dzięki temu mogłam na spokojnie wykonać zdjęcia wszystkim makietom. Po 10:00 zaczął się już spory ruch.

Jeśli będziecie w Karpaczu czy to w okolicy - zapamiętajcie to miejsce - nie omijajcie. Park Miniatur Zabytków Dolnego Śląska w Kowarach jest wart zobaczenia na własne oczy.

Ps2. Dzisiaj poniedziałek, a my ruszamy ponownie w kierunku dolnośląskiego województwa. Tym razem (jak wyżej wspomniałam) - Wrocław.

32 komentarze:

  1. Jestem pod wrażeniem!
    Zrobić dobrą makietę nie jest łatwo, można ocierać się o kicz, ale tu chyba dali radę:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jotko, na dzień dzisiejszy jest to najpiękniejszy park miniatur, jakie nasze oczy widziały.

      Usuń
  2. Bardzo ładny park i rzetelne informacje, dziękuję. Niech Wrocław mega Was oczaruje. Pozdrawiam. :))))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy. :) Nie pierwszy raz jestem we Wrocławiu, Marek - dopiero drugi raz jedzie na spokojną wyprawę :D

      Usuń
  3. Mieszkam tak blisko, a nigdy nie byłam :( Czas chyba to naprawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy i zachęcamy, szczególnie jak masz bliziutko.

      Usuń
  4. Fajny ten Park Miniatur. Chyba czytałam o nim.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyjątkowe miejsce, na pewno warte odwiedzenia.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się nie zgodzić z Tobą Małgosiu :) Serdeczności.

      Usuń
  6. Łał ! Przepiękne miejsca pokazałaś.... aż chciałoby się je zobaczyćna żywo 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, polecam zwiedzić. To bardzo urokliwe miejsce.

      Usuń
  7. Bardzo lubię oglądać takie parki. Są urocze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, zachęcam do podróży w to miejsce. :) i okolic również.

      Usuń
  8. Super, że spodobał się ten Park Miniatur. Byłam tam miesiąc temu. Jestem tam co roku w dniu swoich urodzin. Wtedy wejście mam za darmo. Taka ciekawostka tego parku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio? Szkoda, że nie wiedziałam bo też miałam akurat urodziny. Hahaha.
      Serdeczności i wszystkiego dobrego na zaległe urodziny.

      Usuń
  9. Świetny park, jeśli będę kiedyś w tamtych okolicach, na pewno go odwiedzę:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i park i okolice. Jeszcze troszkę postów się pojawi z województwa Dolnośląskiego :)

      Usuń
  10. Bardzo lubimy parki miniatur, ale niestety ten jest dla nas zbyt daleko. Szkoda, bo bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas też daleko, tylko z noclegiem w okolicy dotarliśmy do tego miejsca. :)

      Usuń
  11. Witaj wieczorowo
    Dolny Śląsk wart jest zwiedzania, nawet w takim miniaturowym wydaniu
    Pozdrawiam końcówką lata mając nadzieję, że jeszcze mnie pamiętasz:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, pamiętam. Lato piękne. Wyjazdy, praca i wiele innych czynników oddaliły mnie od blogów. Serdeczności.

      Usuń
  12. Chyba się naprawiło, bo weszłam bez problemu i w zakładkach się wyświetlasz :-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jotko za informację. Też widzę to u siebie. W końcu mogę zabrać się za odpowiadanie na komentarze oraz pisanie nowych treści. Oby już więcej nic takiego się nie stało.
      Serdeczności.

      Usuń
  13. Kiedyś mi się podobały takie miejsca. Teraz mam do nich mieszany stosunek, ale na pewno zastanawia mnie, ile czasu powstaje taka jedna miniatura. We Wrocławiu zdecydowanie jest, co zwiedzać i jest to ładne miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat park miniatur w Kowarach robi wrażenie i będąc w pobliżu warto do niego zaglądnąć.
      Niektóre makiety powstawały kilka miesięcy - nawet 6 czy 7, ale nie były tworzone w tym czasie przez jedną osobę lecz też przez 7 lub 8 osób.
      A Wrocław to moja miłość od wielu lat. Chciałam troszkę miasta mężowi pokazać, bo mało on zna Wrocław. Uściski.

      Usuń
  14. Klik dobry:)
    Nie wiedziałam, że Świątynia Ateny jest zabytkiem Dolnego Śląska. Raczej stolicy Grecji, gdzie jest atrakcją turystyczna na Akropolu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj alElla :) - człowiek uczy się całe życie :) :)

      Usuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: