niedziela, 30 maja 2021

Pomidor zapiekany z szynką i bazylią

 Pomidor zapiekany z szynką i bazylią

Witam w ten niedzielny poranek.
Kulinarna niedziela nadal się pojawia i jeszcze troszkę potrwa. Dzisiaj przedstawiam Wam propozycję i danie, które zrobił Marek. Mąż czasem próbuje swoich sił w kuchni i tworzy na prawdę pyszne dania (okej, troszkę pomogłam). Są tu maniacy pomidora - w dodatku faszerowanego? Łapki w górę, a ja przejdę od razu do potrzebnych składaników.

Potrzebne składniki:
Pomidory - 4 sztuki;
Szynka - 100g.;
Jajka - 3 sztuki;
Śmietana 30% - 100ml.;
Bazylia - 1 łyżeczka;
Sól - do smaku;
Pieprz - do smaku;
Ser tarty - 60g.

Sposób wykonania dania:
Pomidory przekrawam w połowie i wyciągam jego zawartość. Dobrze jest, aby pomidor nie miał zbyt miękkiej skórki. Szynkę kroję na drobną kosteczkę i wkładamy do środka pomidora. Następnie tworzymy zalewę.
Do miski wbijamy 3 jajka, dodajemy śmietanę, wsypujemy łyżeczkę bazylii oraz wsypujemy sól i pieprz do smaku. Wszystko razem mieszamy aż powstaje jednolita zalewa (sos).

Gotowym sosem zalewamy wnętrze pomidora. Na koniec danie posypujemy tartym serem. Pomidor pieczemy w piekarniku przez 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Smacznego!

Maj się już kończy, więc do zobaczenia już w czerwcu.

13 komentarzy:

  1. Wow!
    ale pyszności. Ślinka cieknie na ten widok.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nigdy nie jadłam faszerowanego pomidora ale chętnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż mi ślinka leci kocham wszystko co zawiera pomidory. no muszę wypróbować ten przepis. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadam pomidorki, ale zwykle z ogóreczkiem kiszonym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem ciekawa jak smakuje taki zapiekany pomidor z szynką i bazylią :D
    Fajny przepis :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Apetycznie i bardzo zdrowo :) Idealne na leniwe śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy pomysł z zapiekanymi pomidorami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tutaj akurat fanką nie jestem... Ale pomysł fajny, ciekawe danie i w sumie szybkie do przygotowania. Przesyłam pozdrowienia. ;)

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: