piątek, 11 października 2019

Włochy. Piza. Plac Cudów.

Piazza del Duomo w Pizie nie mógł zostać przez nas pominięty.  Przecież to tu znajduje się ta sławna Krzywa Wieża, którą cały świat zna i chętnie robi sobie z nią zdjęcia. Jednak Pole Cudów to nie tylko Krzywa Wieża ...
Nim wejdziemy do tego cudnego miejsca musimy się przebić przez wielkie targowisko. Maski, plecaki oraz przeróżne pamiątki otaczają nas z każdej strony. Trzymajcie plecaki i dokumenty przy sobie 😃:


Kiedy już miniemy stragany i przejdziemy przez wielką bramę oczom nam ukażą się niesamowite budowle:

1 - Baptysterium:

2 - Katedra:

3 - Krzywa Wieża:

Na Polu Cudów znajduje się jeszcze
4. Cmentarz:

Pole Cudów ma powierzchnię wynoszącą 8,87 ha. Od 1987 roku Piazza del Duomo jest wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Po krótkim wstępnie zapraszamy na zapoznanie się z każdą budowla osobno w kolejno pojawiających się postach. 

*********** ************* *************** *************

Za wszystkie odwiedziny i komentarze
BARDZO WAM DZIĘKUJEMY!!

**************** ************** ************ ******

17 komentarzy:

  1. Piekne zdjecia! bylam tam i ja i przypomnieliscie jaka tam bylam szczesliwa idzac te wszystkie cuda na placu cudow. Swietne zdjecia zrobiliscie, Wasz aparat pozwala na szeroka pamorame.Sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem pokazanego zespołu zabytków. Coś wspaniałego! Babtysterium katedra i krzywa wieża. Przepiękne. Chciałoby się widzieć te cuda na własne oczy. Serdecznie pozdrawiam i czekam na opis i zdjęcia poszczególnych budowli.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia robią wrażenie tak samo budynki które z fotografowaliście.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe zdjęcia, dzięki nim odżyły moje wspomnienia. Ja jestem Pizą i jej zabytkami oczarowana.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale przepiękne miejsce, niesamowita architektura wszystkich budowli! Jestem nimi zachwycona!
    A tu ciągle, jeśli Piza, to Krzywa Wieża:) Czekam na szczegóły:)))
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzę o tym, żeby kiedyś zobaczyć Pizę.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Byłam, zauroczylam się 🤗
    Piękna foto-relacja ❤️
    Serdeczności przesyłam 🌞🌼😀☕

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna wycieczka.Piękne budowle

    Targ z kramami bardzo oryginalny ale te straszydla przerażają. Tam gdzie dużo ludzi to złodzieji tez sporo.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejne piękne zwiedzanie:))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne zdjęcia, ech - być tam choć przez chwilę...
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  11. We Włoszech nie byłam, ale krzywą wieżę widziałam w czwartek w Toruniu...

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejna wspaniała wycieczka! Ubawiły mnie też ujęcia osób, pozujących do zdjęć "podstrzymując" chylącą się wieżę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepięknie.:)
    Piza na nas ciągle czeka.
    Pozdrawiam Was bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. No piękności, zapomniałam o tym cmentarzu (oj moja pamięć hehe). Wszystko mnie ciekawi i chętnie o tym poczytam, obaczę zdjęcia. :)))

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: