piątek, 19 lipca 2019

Zamek w Pszczynie.

Dziś chcemy Was zabrać na wycieczkę do Pszczyny. Cofniemy się troszeczkę w czasie, do roku 2016. Zamek w Pszczynie, park oraz zagroda żubrów - to miejsca naszej pierwszej wycieczki.



Udało się nam zaparkować nieopodal parku. Jest to nie mały wyczyn - szczególnie w weekend, kiedy miasto oblegane jest przez turystów. Powolnym i spokojnym krokiem ruszyliśmy w kierunku zamku aby podziwiać piękne komnaty. W Polsce jest mało zamków, pałaców wypełnionych wspaniałymi eksponatami. Większa część została zrabowana i wywieziona za granice naszego kraju. Zamek w Pszczynie zachował jednak wiele ciekawych eksponatów. Nie będziemy dłużej przedłużać - zobaczcie sami:


⬆️ W holu, przed schodami wita nas piękny tapczan.
⬆️ Jedne z łóżek zamkowych.
⬆️ Cudnie zdobiona waza oraz krzesełko.
 ⬆️ Czyż to płótno nie jest cudne?
 ⬆️ Zamkowe żyrandole robią nie małe wrażenie i te kolumny w tle oraz inne zakończenia...
 ⬆️ Jeden z pokoi.
 ⬆️ Przy kominku :)
 ⬆️ Cudowna biblioteka zamkowa.
 ⬆️ Kto się tam zmieści do tej wanny? :D
 ⬆️ Cudny styl. Patrzeć, podziwiać i oczu nie odrywać.
 ⬆️ Lustra, wielkie żyrandole i ciekawy krój krzeseł. Czas się zatrzymał.
 ⬆️ Czy to niebo? Nie to odbicie lustrzane sufitu.
 ⬆️ Też żyrandol wywarł na nas największe wrażenie. A jak u Was?
 ⬆️ Jak to w każdym zamku bywa (lub być powinna) sala z trofeami. Żubr na czele!!
 ⬆️ Jak się podoba Wam taka misa? 
⬆️ Albo taki zegar?


➡️ Jak się Wam spodobała wycieczka?
➡️ Mieliście okazję zwiedzić zamek w Pszczynie?
➡️ Lubicie zwiedzać takie miejsca historii?

Kolejna wycieczka już niedługo. Zaglądajcie na bloga 💛. Miłych dni i do usłyszenia niebawem:


116 komentarzy:

  1. Nie byłam w Pszczynie, więc ty bardziej dziękuję za wirtualną wycieczkę. Wspaniały zamek, lubię takie miejsca. Pozdrawiam Was serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko dziękujemy za ciepłe i miłe słowa. Zapraszamy do zwiedzenia kolejnych miejsc w Polsce ale i na świecie.

      Usuń
  2. Kocham to miejsce. Byłam tam wielokrotnie z racji bliskości zamieszkania, ale...najcudowniejszymi chwilami były koncerty muzyki klasycznej w sali lustrzanej. Cudo!
    Wykonaliście piękne fotografie, jestem zachwycona tym zamkiem, osobą samej księżnej Daisy oraz wystrojem wnętrz. Pozdrawiam ciepło Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pola, ja miło czytać że mieszkasz w okolicy. My też mieszkamy niedaleko.
      Serdeczności i pozdrowienia.

      Usuń
  3. Przepiękny!!! Uwielbiam zwiedzać takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, zachęcamy w ramach możliwości do zwiedzenia.

      Usuń
  4. Bardzo lubię zwiedzać zamki i pałace. W Pszczynie jeszcze nie byłam. Po zdjęciach widać , że warto . Pozdrawiam serdecznie 😊💝

    OdpowiedzUsuń
  5. Byliśmy kiedyś tam w majowy weekend. Ten zamek, jak mało który wart jest odwiedzenia i ma bogate zbiory:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie miejsca, ponieważ ich architektura jest wspaniała. W Pszczynie nigdy nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie polecamy się wybrać do tego miasta. :)

      Usuń
  7. chciałabym bardzo to cudowne miejsce odwiedzić kiedyś na żywo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to było: wsiądź do pociągu byle jakiego i w drogę :)

      Usuń
  8. Pełna elegancja, jest na czym oko zawiesić. Na takie dywany powinno się w pantoflach wchodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu i tu Ciebie zaskoczę - są pantofle :) mogłam o tym wspomnieć, a zapomniałam.
      Dziękuję, że zwróciłaś na to uwagę.

      Usuń
  9. Śliczne wnętrza. Bardzo żałuję, że , gdy byłam w Pszczynie parę lat temu nie mogłam zwiedzić Zamku. Mieli tam akurat jakichś bardzo ważnych gości. Byłam tam jako nastolatka, ale z tamtego czasu nic już nie pamiętam. Zwiedziła za to pałacowy park. tez jest co podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park przy zamku jest wspaniały. Także bardzo go lubimy.

      Usuń
  10. Piękna relacja. Pszczynę uwielbiam. Byłam wieeele razy indywidualnie i z młodzieżą.
    Lubię tu wracać.
    Moc pozdrowionek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy. Pszczyna ma swój urok.
      Serdeczności dla Ciebie.

      Usuń
  11. Akurat byłam w Pszczynie tydzień temu, czy jakoś tak. Nie widziałam wnętrza zamku, to tym bardziej ucieszyłam się na te zdjęcia. Widzę, że jest tam naprawdę pięknie i będę miała, co fotografować...oj będę miała. :D Super zdjęcia, bardzo fajnie się odwiedza Wasz blog. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko dziekujemy za piękne i ciepłe słowa. I z wzajemnością. Wbijaj na Pszczynę - może się spotkamy w tym miejscu :)

      Usuń
  12. Cudowny post i wspaniałe zdjęcia.
    Uwielbiam Park i zamek Pszczyński i bardzo często tam bywam.
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, może uda się nam tam złapać w któryś dzień.

      Usuń
  13. Nie byłam w Pszczynie, więc z wielką przyjemnością zwiedziłam z Wami wirtualnie.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu cieszę się, że możesz z nami uczestniczyć podczas wypraw.

      Usuń
  14. Ciągle w planach.. Wyposażenie robi duże wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne uzupełnienie mojej nie tak dawnej wycieczki do Wałbrzycha, ponieważ i w zamku Książ i w Pszczynie mieszkała księżna Daisy. W Pszczynie byłam dosyć dawno temu więc z przyjemnością przypomniałam sobie to miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mieszkamy blisko Książa. Historia Daisy jest wspaniała! Trendy Mama

      Usuń
    2. Seniorka z plecakiem - bardzo nam miło, że mogliśmy przywołać wspomnienia.

      Usuń
    3. Trendy Mama - dokładnie, potwierdzamy.

      Usuń
  16. Piękna fotorelacja. Uwielbiam zamki, szczególnie te bardzo stare

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Gosiu za ciepłe słowa. Jakie już udało się Tobie zwiedzić?

      Usuń
  17. O rany, przepiękne ♥ Uwielbiam takie klimaty. A zamek polecę mojej znajomej w pracy, bo ostatnio ma fazę na jeżdżenie po polskich zamczyskach ;)


    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com/2019/07/pogiete-bajki-spokoj-grabarza.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie byłam nigdy w Pszczynie. Ale te zdjęcia bardzo mnie zaciekawiły i przede wszystkim zachęciły do odwiedzenia tego cudownego miejsca <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy. Warto sobie zrobić wycieczkę np. do Pszczyny, Goczałkowić, zahaczyć o Ochaby i zakończyć zwiedzanie np. w Cieszynie, albo w Czechach.

      Usuń
  19. Zamki są fantastyczne. Mają swój klimat. My mamy to szczęście, że mieszkamy blisko Książa. Kochamy też budowle angielskie. Trendy Mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książ - przeze mnie nie widziany, przez męża i rodziców już tak. Nadrobię.

      Usuń
  20. Pięknie!!! Kocham takie klimaty. Jak tylko mam okazję zwiedzić coś takiego nie przepuszczę nigdy, zawsze muszę popatrzeć :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Muszę przyznać,że ma w sobie to coś i jest bardzo klimatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  22. cudny ten zamek. zazdroszczę zwiedzania

    OdpowiedzUsuń
  23. Idealne połączenie dla naszych dzieci, zamek plus zwierzątka 👍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Park przy zamku jest piekny z zagrodą dla żubrów (i nie tylko).

      Usuń
  24. Zwiedzanie takich obiektów zawsze sprawiało mi wielką radość. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atrakcyjne wakacje z dzieckiem - miło czytać. Z Wami też chętnie zwiedzamy zamki, parki i nie tylko.

      Usuń
  25. Witaj kolejną letnią końcówką tygodnia
    Ciesze się, że nadal o mnie pamiętasz w swojej zagonionej codzienności, że dzielisz się ze mną spokojem własnych myśli. Brakowało mi Twoich wizyt.
    Ja zaraz pomimo chłodu idę do mojego ogrodu powędrować po zroszonej trawie. Chociaż chętnie wybrałabym się również na wycieczkę Twoimi ścieżkami, bo w zamku w Pszczynie nie byłam.
    A jak Ty spędzasz ten poranek? Pewnie zaczniesz go również od herbaty
    Wraz ze wschodzącym słońcem pozdrawiam nadzieją na udany dzień i zapraszam do klubu osób niepijących kawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismeno dziękuję za wspaniały i ciepły komentarz. A poranek rzeczywiście przy herbatce.

      Usuń
  26. Byłam w Pszczynie kilka razy.
    Wspaniały zamek, piękne wnetrza i piękny pałacowy ogród.
    Lubię wszystko,co jest związane z księżną Daisy.
    Uwielbiam zwiedzac zamki i pałace.
    Pozdrawiam!
    Irena-Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irenko dziękujemy za ciepły komentarz. My także lubimy zamki.

      Usuń
  27. Niestety nie byłam w zamku w Pszczynie.
    I widzę że koniecznie muszę tam kiedyś być.
    Dziękuję serdecznie za zaproszenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko, jeszcze bardziej zapraszamy - skoro nie byłaś!

      Usuń
  28. Niezła chałupka :) lubię takie zameczki :) .... oglądać i zwiedzać. Za dużo mycia podłóg :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Od samego zamku wolę okoliczny park - przepiękne miejsce. W Pszczynie spędziliśmy poślubną wycieczkę i naprawdę fantastycznie to wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Park jest nieziemski. Cudowny Pojawią się też zdjęcia z parku - jak tylko się z nimi troszkę pobawię.

      Usuń
  30. Karolina Witkowska21 lipca 2019 14:13

    Zwiedzanie zamków zawsze mnie mile zaskakuje, więc i tym razem nie byłoby inaczej :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie byłam zwiedzać tego zamku czego bardzo żałuję ☹
    Patrząc na fotografie, koniecznie muszę się tam wybrać, bo bardzo tam jest ładnie 😀
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lili witaj w naszych progach. Jak najbardziej polecamy.

      Usuń
  32. Lubię cieszyć oczy tak pięknymi starymi wnętrzami.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nigdy tam nie byłam, ale mam taką listę pałaców, zamków i dworów w polsce, które chce zobaczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Powrót do przeszłości 😉😉😉
    Lubię takie powroty 👍👍👍

    OdpowiedzUsuń
  35. Chętnie bym odwiedziła, ale chętnie tam bym spędziła jedną noc, ciekawie jak by się spało :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, łóżko ma mniej niż 150cm więc ... chyba idealne jest dla Julka.

      Usuń
  36. Muszę tam pojechać- koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Byłam w Pszczynie dwa razy - ostatni raz w gimnazjum. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  38. Byłam, widziałam. Mnie to chyba najbardziej biblioteka zachwyciła. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteka jest cudna. Też się w niej zakochaliśmy.

      Usuń
  39. Uwielbiam kiedy ktoś pokazuje, że również w Polsce można zwiedzić przepiękne miejsca. Nie trzeba jechać do innego kraju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Polska jest pięknym krajem. Za granice naszej Ojczyzny też wyjeżdżamy. Już nowy post o zagranicy - jutro :)

      Usuń
  40. Zamek jest piękny i robi wrażenie. Chciałabym się kiedyś wybrać w to miejsce i zobaczyć ten zamek. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardo lubię zwiedzać zamki. U nas w Ni jest ich na prawdę sporo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy nam się podróż do NI, właśnie z powodu zamków i nie tylko.

      Usuń
  42. Uwielbiam odwiedzać i zamek i park w Pszczynie. Niestety nie zawsze udaje mi się zwiedzać zamek, najczęściej to wędruję po cudnym parku. Ale i zamek kilka razy odwiedziłam :D Zdjęcia obejżałam z ogromną przyjemnością, przywołały wspomnienia :d
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agness miło nam, że wpadłaś w nasze progi. Czyżbyś mieszkała niedaleko pszczyńskiego zamku?

      Usuń
  43. Wygląda bardzo klimatycznie. Nie byliśmy tam jeszcze, w sumie do tej pory nic nie wiedziałam o tym zamku. A widzę, że jest wart uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Roksano jest warty zobaczenia na żywo. Zachęcamy do wycieczki.

      Usuń
  44. Jakie piękne wnętrze! W ogóle, pierwsze zdjęcie (z odbiciem budynku w wodzie) jest cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  45. Nigdy tam nie byłam, ale z chęcią bym odwidziła...

    OdpowiedzUsuń
  46. Byłam i polecam - przepiękne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja ostatni raz w środku byłam jako dziecko :)

    OdpowiedzUsuń
  48. misternie rzeźbione meble zawsze
    wzbudzają mój głośny zachwyt :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło czytać. :)
      Zapraszamy w ramach możliwości, zobaczyć je na żywo.

      Usuń
  49. Witam. znam lubię. jakiś czas temu i u siebie pisałam o Pszczynie :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Byłam w Pszczynie chyba dwa razy ... z zamku zawsze wychodziłam oczarowana . Uwielbiam takie miejsca gdzie czas się zatrzymał :) Podobnym zachwytem pałam do Kozłówki . Jeśli jeszcze nie pojawiła się na szlaku Waszych wędrówek to polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yolanthe, słyszeliśmy i czytaliśmy o Kozłówce. Niestety jeszcze nie dotarliśmy do tego miejsca. Dziękujemy za polecenie. Na pewno się wybierzemy.

      Usuń
  51. Nigdy nie byłam w tym miejscu a jak widać warto się tam wybrać. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucynko polecamy z czystym sumieniem - nie zawiedziesz się. Robiąc sobie wycieczkę w te rejony warto pomyśleć jeszcze o innych bardzo ciekawych miejscach. Służymy pomocą - bo to nasze strony.

      Usuń
  52. Zamek pszczynski jest przecudny. Bylam w nim parokrotnie, ale bylo to bardzo dawno temu i z prawdziwa przyjemnoscia przypomnialam sobie dzieki Wam to cudne miejsce. W Pszczynie i na dwoch wioskach obok tego slicznego miasta mam rodzine, wiec ... zacheciliscie mnie, aby ich odwiedzic. Serdecznie Wam za to dziekuje, calym sercem pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alenko, odwiedź rodzinkę i jedźcie do zamkowego parku :) zachęcamy też do innych wycieczek w okolicy. Coraz więcej ciekawych parków i miejsc powstaje. Serdeczności.

      Usuń
  53. Zamek ma swój urok a wentrze zamku jest przez śliczne co widaci na zdjeciach

    OdpowiedzUsuń
  54. Przepiękny zamek nad wodą! Zbiornik nadaje fajny klimacik... :) My jutro jedziemy na ruiny zamku w Zawieprzycach ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. Ale ten budynek jest piękny!!! Wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  56. Zamek w Pszczynie jest na mojej liście do odwiedzenia :) Może uda się jeszcze w tym roku.

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: