piątek, 24 marca 2023

#389 Trefl - 9000 elementów - Najlepsza kolekcja Disney'a

 THE GREATEST DISNEY COLLECTION (ang.)

Firma: TREFL

Seria: UFT (Unlimited Fit Technology)

Ilość elementów: 9 000

Rozmiar: 198,60 x 92,80 cm

Numer katalogowy: 81020

CZEŚĆ!

Dawnoo nie było nic o puzzlach, a przecież na przełomie stycznia i lutego układałam wielkie giganty. No może nie największe ale dość sporych rozmiarów puzzle, które liczą łącznie 9000 elementów.
W grudniu 2022 roku, nasza polska firma TREFL zrobiła nam - fanom puzzli niespodziankę i wypuściła na rynek duże puzzle:
👉 dwa wzory o liczbie 9000 czyli 6 mniejszych obrazów po 1500 elementów;
👉 dwa wzory o liczbie 13500 czyli 9 mniejszych obrazów po 1500 elementów.

Rozsiądźcie się wygodnie, ponieważ dzisiaj post będzie dość długi i owinięty sporą ilością zdjęć. Będzie dokładny opis, o tym czym dokładnie jest seria UFT (Unlimited Fit Technology). I chyba właśnie zacznę od tegoż skrótu.

Seria UFT w skrócie:
Skrót pochodzi z języka angielskiego od wyżej wspomnianych słów: Unlimited Fit Technology czyli: NIEOGRANICZONA TECHNOLOGIA DOPASOWANIA. Co za tym idzie? Obrazy z puzzli z tejże serii możemy łączyć według naszego upodobania i w ostateczności stworzyć obraz na całą ścianę. Możemy kupić kilka - kilkanaście pudełek puzzli i je ułożyć. Każdy obraz będzie miał ramkę - co jest standardem. Aby jednak połączyć więcej niż jeden obraz, demontujemy ramki i łączymy puzzle tworząc mozaikę. Firma Trefl jako pierwsza na świecie wpadła na ten pomysł (bynajmniej nie słyszałam o takiej możliwości u innych firm).
Jak możecie zauważyć na powyższym ujęciu, w punkcie 4 możemy dowolnie łączyć zamieszczone w pudełku obrazy, tworząc ciekawe konfiguracje. Punkt 5, pokazuje nam z kolei połączenie wszystkich czterech gigantów w jedną całość.

Czas na to co w PUDEŁKU.
Gdy puzzle pojawiły się na rynku, puzzlofani mieszkających w małych mieszkaniach patrzyli na nie z lekkim niesmakiem, pomimo że bardzo chcieli ułożyć ten wzór. Całkiem niesłusznie, ponieważ w pudełku znajdziemy aż 6 odrębnych woreczków i każdy z nich stanowi też osobny obraz. Co jest na prawdę genialnym rozwiązaniem, ponieważ każdy z tych 6 obrazów może być powieszony w innym miejscu ścianie i jest niezależny jeden od drugiego. Każdy z obrazu ma SWOJĄ RAMKĘ, której nie trzeba demontować.
Na samym dnie, po wyciągnięciu wszystkich worków, dokopujemy się do:
👉 ULOTKI INFORMACYJNEJ - tu składam przeogromny minus POLSKIEJ❗❗❗❗ firmie! - Jak to możliwe, że ulotka oraz opisy na pudełku nie są w języku polskim ❗❗❓❓❓ - serio, tutaj jestem ogromnie zniesmaczona zaistniałym faktem. Poza adnotacją, że puzzle nie są dla dzieci poniżej 3 roku życia, nie ma nic. Nie ładnie, oj nie ładnie 😓😭.

👉 WIELKIEGO PLAKATU (ang. poster) oraz 6 mniejszych pojedynczych miniplakacików, które możemy odciąć od tego dużego w celu ułatwienia układania poszczególnej części. To rozwiązanie bardzo się mi podoba. Miniaturki pomagają przy układaniu danej części. Minusem (-) jest fakt, że obrazki są malutkie i osoby ze słabym wzrokiem bez lupy mogą nie ogarnąć tematu.

Woreczki od A do F
W naszym pudełku znajdziemy sześć woreczków oznaczone literkami: A, B, C, D, E oraz F. Każdy woreczek ma w środku 1500 elementów puzzli. Odcinam pierwszy mały plakacik i lecę układać.
🧩WOREK A:
Podczas opisu poszczególnych woreczków oraz jak i kiedy były układane pomocny będzie profil na IG (tam na bieżąco wszystko się pojawiło). Jeśli ktoś z Was jeszcze mnie tam nie obserwuje - zapraszam.

Pierwszy i najdłużej układany wzór. Nie chodzi o trudność, ale o przyzwyczajenie się do wielkości puzzli. Dlaczego? Ponieważ mimo, że mamy do złożenia 1500 elementów, puzzle są o wiele mniejsze niż przy standardzie. Obrazy z puzzli firmy TREFL, które mają 1500 elementów mają rozmiar - 85x58cm. Z kolei obrazy, które układałam mają rozmiar 1000 elementów czyli - 68,3x48cm.
Wzór A zaczęłam układać 05.01.2023 roku dość późnym popołudniem po pracy. Ostatecznie skończyłam je składać (pomimo różnych przeciwności losu) 07.01.2023r.
🧩WOREK B:
Kolejna przyjemna układanka, ale po woreczku A zrobiłam małą przerwę. Praca i inne obowiązki górą. Woreczek ten układałam bardzo intensywnie 10.01 oraz 11.01.2023r. Przyznaję, że wcześniej miałam wszystko posegregowane, ale jakoś potrzebowałam tej przerwy. Obraz jest cudny i cieszy oko.
🧩WOREK C:
Trzeci woreczek to motywy bajek już bardziej nam znane. Któż z nas nie kojarzy Króla Lwa albo Piękną i Bestię? Bardzo dużo brązu i troszkę byłam przerażona składając jednolitą grzywę lwa. Mimo obaw, wypadu do kina, ten obraz skończyłam ekspresowo. Zaczęłam w niedzielę 15.01.2023r. a skończyłam następnego dnia po pracy - 16.01.2023r.
Po ułożeniu tej magicznej trójki musiałam odpocząć od puzzli. Z jednej strony ciągnęło mnie do nich, z drugiej miałam dystans. Czasem tak jest, że jak w danej rzeczy za długo się siedzi, trzeba odpocząć i nabrać dystansu.
Podział też nastąpił ponieważ, że powyższe trzy wzory, układałam przez więcej niż jeden dzień. Wiadomo, że przyczyną była praca, obowiązki i różne inne sprawy.
Poniższe wzory z worków D, E oraz F ułożyłam w przeciągu jednego dnia. Pomogło mi L4, dzięki któremu spędziłam parę dni w domu.
🧩 WOREK D:
06.02.2023r. przed i po wizycie u doktora, między smarowaniem się różnymi maściami i wysychaniem, jedzeniem tabletek powstał czwarty już obraz z Najlepszej Kolekcji Disney'a. Czas spożytkowany na układaniu był bardzo owocny. Zrozumiałam, że przy solidnym zaparciu oraz możliwościach wzór złożony z 1500 elementów można ułożyć w czasie 8 - 10 godzin😆. Tak więc Pinokio i słonik Dumbo nadlatują.
🧩 WOREK E:
Kolejny woreczek złożony podczas mojego L4. Nie mam tu już podanej dokładnej daty ale 7 lub 8 luty będzie odpowiednim dniem. Kto pamięta Arielkę albo Urszulę? A może 101 Dalmatyńczyków zapadło w pamięć ze straszą Cruellą de Mon?
🧩 WOREK F:
Ostatni worek wleciał na blat. Ostatni z tego wielkiego pudełka, ostatnia część i ostatnie daty. Najmłodsze bajki Disney'a. Herkules, Mulan, Pocahontas. Tak strasznie szkoda, że to już koniec 😓. No tak, wiem że mogę rozwalić te obrazy i ułożyć na nowo, lecz "w poczekalni" czeka wiele innych, ciekawych wzorów.

🧩🧩🧩PODSUMOWANIE🧩🧩🧩

Cena puzzli nie jest wygórowana. Wiadomo, że 9000 elementów kosztują, ale poza sklepem firmowym, można je wytargać o wiele taniej. W grudniu, tak samo jak na światowy dzień puzzli, można było puzzle zakupić z rabatem. Warto szukać super ofert. Na dzień dzisiejszy ciężko powiedzieć jak długo te giganty będą w obrocie.

Puzzle mają ładną grafikę, szybko się je układa, są dobrze sprasowane. W moim egzemplarzu nie trafiły się ani braki, ani rozerwane worki ani podwójne. Nie miałam też poniszczonych kawałków dlatego ocena z mojej perspektywy jest na prawdę wysoka. Pudełko przyszło solidnie zapakowane oraz bez uszkodzeń.
Podoba się mi też pomysł złożenia wszystkich 6 obrazów w jedną całość lub pozostawienie ich w formie sześciu niezależnych od siebie wzorów. Tu należą się wielkie brawa 👏👏.
Nie mogę się niczego doczepić. Żartowałam 😈. Doczepiam się tylko wkładki informacyjnej, która nie zawiera języka ojczystego firmy czyli polskiego (to samo dotyczy pudła).

Na koniec wrzucam komputerowo złączone wszystkie obrazy w całość. Nasza szóstka zostanie złączona po pomalowaniu ścian i zostanie powieszona w wybranym przez nas miejscu w mieszkaniu. Łączenie nie jest idealne i proste, ale na pewno robi w jakimś stopniu wrażenie.

30 komentarzy:

  1. Puzzle z taką ilością elementów to prawdziwe wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć, ale robią dobrą robotę jak się złączy w całości :) - taka puzzlowa tapeta na ścianie.

      Usuń
  2. Super efekt końcowy, ale ich układanie musi stanowić faktycznie nie lada wyzwanie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pozoru wyglądają może na trudne przez ilość, ale szczerze - bardzo szybko się mi je układało i nawet przyjemnie.

      Usuń
  3. No moja Droga podziwiam Twoją pasję. Ogromne puzzle godne Ciebie . Pięknie będą wyglądały. Ja raczej nie układam puzzli ale podziwiam. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe i ciepłe słowa. Serdeczności

      Usuń
  4. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej technologii- ale, ale... kiedy ja ostatnio układałam puzzle??
    Efekt końcowy bardzo fajny- taki obraz będzie pięknie wyglądał :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lili to nowa technologia wymyślona w 2022 roku przez firmę Trefl. Bardzo ciekawe rozwiązanie, które bardzo się nam spodobało.
      Serdeczności.

      Usuń
  5. Dziękuje za wizytę u mnie na blogu. 21 kwietnia mamy spotkanie z okazji 50 lecia matury w naszym żoliborskim liceum. Nigdy puzzli nie układałem. A moja mama zawzięcie :) Najchętniej znane obrazy. Pozdrawiam Ciebie serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny oraz miły komentarz. Serdeczności.

      Usuń
  6. Klik dobry:)
    Trzeba chyba w domu mieć stół bilardowy do układania.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj alElla :), z całą pewnością nie trzeba. Wystarczy stół a na nim płyta. Podłoga też może być, ale trzeba mieć świadomość bólu pleców :D
      Serdeczności.

      Usuń
  7. Piękne puzzle :) dawno nie układałam, teraz nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie instrukcja powinna być po polsku i te obrazki są za małe. No, ale same puzzle śliczne. Uwielbiam Disney, jego magiczne postacie. Podziwiam rysunki, to jak cudownie potrafili oddać magię. :) Wydaje mi się, że kiedyś w animacjach było więcej magii, że teraz jakoś jest to zatracane, no nie wiem. 
    Podziwiam, z jaką szybkością układasz puzzle, ja to bym jedną paczkę pół roku układała. haha Zdrówka i co najcenniejsze dla Was. ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, miło że wpadłaś. Dziękuję za tak ciepły i ciekawy komentarz w którym jest bardzo dużo racji. Animacje nie są już takie magiczne ba... Disney idzie w filmy więc też to już nie jest takie samo jak kiedyś.
      Mimo to bajki zawsze w moim serduchu. Serdeczności.

      Usuń
  9. Życzę dobrej zabawy przy układaniu tych puzzli. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, one są już ułożone. O tym jest ten post.

      Usuń
  10. Wow, jestem pod wrażeniem. Dla mnie 1000 to już wyzwanie dla cierpliwości, zwłaszcza, że mój kot uwielbia kraść i chować poszczególne elementy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to łobuz z kota. Te 9000 nie są największe w kolekcji, ale największe jakie ostatnio ułożyłam. Serdeczności.

      Usuń
  11. Tyle elementów to chyba trzeba kilka dni układać :) Mam dame z łasiczką, nie ma nawet 100 elementów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Kilka dni - 6 woreczków i codziennie po jednym. Mi to zajęło dłużej przez wzgląd na pracę i inne obowiązki. Serdeczności.

      Usuń
  12. No po prostu jestem pod wrażeniem, gratulacje!
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam Cię za Twoją pasję. Ileż to już różnych puzzli ułożyłaś?
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według listy na blogu - ten wzór ma numer 389 :) - serdeczności.

      Usuń
  14. Uwielbiam układać puzzle, ale to by mnie chyba pokonało. xD
    Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nie. Są bardzo przyjemne w układaniu i nawet szybsze niż niejedne 500 czy 1000 elementów.
      Serdeczności.

      Usuń
  15. Wow! Nie wiem czy dałabym radę je rozpracować!

    OdpowiedzUsuń
  16. SUPER!!! Oj jak ja KOCHAM puzzle!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: