piątek, 4 października 2019

Włochy. Padwa i Bazylika św.Antoniego

Po krótkiej przerwie znów wracamy do pięknej i słonecznej Italii. Dziś ruszamy na podbój Padwy, a dokładnie do Bazyliki Świętego Antoniego.


Basilica Pontificia di Sant'Antonio di Padova chociaż jest największym kościołem w Padwie nie posiada statusu głównego w mieście. Wewnątrz Bazyliki znajduje się gród św. Antoniego. Poprzez mieszkańców miasta nosi nazwę: "Il Santo" tzn. Święty.

Wcześniej, kiedy żył św. Antoni w tym miejscu znajdował się Kościół Santa Maria. Dziś pełni on funkcję kaplicy Madonna Mora i jest we wnętrzu Bazyliki. Tuż obok Kościoła został założony zakon Braci Mniejszych. Uczynił to prawdopodobnie Święty Antoni.


Święty zmarł w Arcelli. Jego ciało zgodnie z Jego wolą przewieziono do Padwy i pochowane w Santa Maria.


Końcowy efekt Bazyliki składał się z trzech przebudów, które trwały w latach: 1238 - 1310. Prawie całe jedno stulecie. Wnętrze Bazyliki jest niezwykle ciekawe i urozmaicone. Nie ma jednego stylu. We wnętrzu tej niesamowitej budowli spotkać się możemy z przecudnymi relikwiami wielu zasłużonych dla Kościoła - Świętych. Miejsce to robi niesamowite wrażenie oraz tonie w niezliczonym bogactwie. 


Niestety, kiedy byliśmy w Bazylice św. Antoniego panował całkowity zakaz robienia zdjęć. Niemniej jednak posiadamy folder z przepiękną Kaplicą Relikwii (głównie św. Antoniego):

Nie wiemy na ile coś tam widać, ale widać. Poniżej zaś inne zdjęcie z folderu Bazyliki św. Franciszka z całkowitym spojrzeniem na Kaplicę Relikwii:

Bazylika bardzo nam się spodobała. Jej gmach robi niesamowite wrażenie. Rzeźby, figury, mniejsze i większe kapliczki oraz cała architektura potrafi powalić człowieka na kolana. 

****** ********* ********* ******** ********

Za wszystkie odwiedziny i komentarze
BARDZO WAM DZIĘKUJEMY!

***********  ********** ************ ********

28 komentarzy:

  1. We Włoszech byłam raz na wycieczce objazdowej, nie dotarła do tego pięknego miasta Padwa. Ten wpis przybliżył mi to miasto. Tyle jeszcze trzeba zobaczyć, zwiedzić. Serdeczne pozdrowienia znad sztalug malarskich przesyła Krysia

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna fotorelacja, aż chciałoby się walizki spakować i pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Relikwie to najbardziej obrzydliwy pomysł w całej tej religii. ;/ Ale bazylika piękna, robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze zdjęcie zrobiło na mnie wrażenie

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam we Włoszech , ale nie miałam okazji zwiedzić Padwy . Pięknie opisaliście wszystko , zdjęcia oddają cudny klimat tego miasta . Pozdrawiam jesiennie 🍄🌿🍁

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne, to Wasze podróżowanie po Włoszech🤗
    To piękny, malowniczy, bogaty w zabytki, smaki kraj💒
    Nie byłam w Padwie, a szkoda.
    Pozdrawiam najserdeczniej na miły weekend 🙋❤️🌸🌞☕

    OdpowiedzUsuń
  7. Akurat podczas naszej wycieczki do Włoch nie zajrzelismy do Padwy,piekne miejsce!☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również byłam raz na wycieczce w Rzymie ,ale była to wycieczka organizowana z ramienia kościoła, więc chciałabym jeszcze raz móc na spokojnie wrócić i wszystko sobie pozwiedzać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Urzekają mnie takie malownicze krużganki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mieli ludzie cierpliwość, że tyle lat czekano na efekt. Padwa to także miejsce studiów Kopernika :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tam nie byłam, ale rzeczywiście robi wrażenie! Szkoda, że nie można robić zdjęć. Chyba będę musiała jechać, bo pewnie o to chodzi:)))
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe zdjęcia i niezwykle piękne miejsce, aż przyjemnie popatrzeć! Zwłaszcza, gdy za oknem zaczęła się już jesienna papranina...

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj rzeczywiście robi wrażenie 😍
    Muszę się tam wybrać i obejrzeć tą Bazylikę Św Antoniego na żywo i z zewnątrz i z wewnątrz ☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  14. Niesamowite miejsce.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne miasto, budowle, kościoły, same unikaty.

    OdpowiedzUsuń
  16. Kochano, dzięki Wam mogę poczuć się jakbym tam była.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  17. ..śliczne zdjęcia! ..dziękuję za wspaniałą wycieczkę!❤️ Bazylka i jej piekno robią niesamowite wrażenia, to niezwykle piękne miejsce, gdzie można podziwiać cudownie malownicze zabytki ;)

    - pozdrawiam bardzo serdecznie i ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękna okazała bazylika. Odbywacie wspaniałe wycieczki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rok temu byłam we Włoszech i odwiedziłam między innymi Padwę.Ta kaplica relikwii jest niesamowita. Przepiękne miejsce. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  20. WOW!! PIĘKNIE tam, może i ja kiedyś będę miała okazje odwiedzić te miejsca!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie byłam w tym pięknym mieście, z ogromną przyjemnością zwiedziłam je razem z Wami :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Chętnie bym odwiedziła Padwę, to takie znane miasto...

    OdpowiedzUsuń
  23. Przez Padwę przejeżdżałam,ale nie udało mi się tego miasta zwiedzic.
    Miło więc było je zobaczyc Waszymi oczami.
    Uwielbiam Włochy i każde miejsce w tym kraju dla mnie jest wyjątkowe.
    Miasto pełne zabytków,piękna ,historii.
    Pozdrawiam serdecznie-)
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  24. Do Włoch jeżdżę tylko zimą, na deskę w Alpy, tym chętniej czytam wszystkie wpisy o innych rejonach tego pięknego kraju! Co do zakazu zdjęć... Na jednej z off-roadowych wycieczek przewodnik nam pokazał jak "obejść" taki zakaz, ale ja jakoś nie mam sumienia, raczej jestem z tych trzymających się regulaminów ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak pewnie wiesz kocham wszystkie świątynie zbudowane na chwałę Boga. Bazylikę w Padwie powinien zobaczyć każdy katolik bo jest to miejsce wyjątkowe. Edytko mam wrażenie, że od zawsze był całkowity zakaz robienia zdjęć.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna relacja. :)
    Byliśmy. Bazylika nas zachwyciła, ale relikwiom mówię NIE.
    Też nie wolno było wtedy robić zdjęć.
    Moc uścisków!

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: