sobota, 27 lipca 2019

Koktajl z truskawek i czarnej porzeczki

W tym roku krucho, jeśli o owoce chodzi. Czarna porzeczka bardzo słabo obrodziła w porównaniu z zeszłym rokiem. I co tu zrobić z taką niewielką ilością porzeczek? W zeszłym roku nam zasmakował, to powtórzyliśmy i w tym:


Koktajl z czarnej porzeczki i truskawek:



Składniki:
➡️ czarna porzeczka;
➡️ truskawki;
➡️ mleko;
➡️ maślanka;
➡️ cukier.

Wykonanie:
➡️ Do garnuszka wsypujemy czarną porzeczkę i truskawki.
➡️ Zasypujemy wszystko cukrem (na początek daję 2-3 łyżki).


➡️ Miksujemy wszystko.
➡️ Zalewamy maślanką i mlekiem.
➡️ Mieszamy wszystko.
➡️ Jeśli koktajl jest zbyt gorzki, dodajemy 1 łyżkę cukru (lub 2), ale dobrze jest nie przesadzić, bo za słodki koktajl nie jest zbyt dobry. Przynajmniej dla nas.

SMACZNEGO!


➡️ Lubicie koktajle?
➡️ Z jakich owoców najczęściej robicie koktajl?
➡️ Piliście kiedyś koktajl z truskawki i czarnej porzeczki?

134 komentarze:

  1. Jest raniutko a Wy takie pysznosci, slinka mi leci...Dziekuje za wizyte na moim blogu, zaskoczylo mnie to, ze jestescie z Konczyc Malych, bardzo mile jest to dla mnie miejsce. Pozdrawiam serdecznie i bede do Was zagladala..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Grażynko. ☺ tez chętnie nie raz Ciebie odwiedzimy. Czy masz tu rodzinke?

      Usuń
    2. Jezeli chodzi o Konczyce i to te Male to sa one mi bardzo bliskie. Tam mieszkal praktycznie od urodzenia moj tato, tam mieszkali moi dziadkowie, jezdzilam jako malutka dziewczynka do dziadka, mieszkal w malutkim domku nad stawem. W konczycach mieszkaja jeszcze nasi kuzyni blizsi i dalsi, dwa tygodnie temu bylismy na zjezdzie rodzinnym , wiec znowu odwiedzialam Konczyce Male i tamze grob dziadkow ....popatrz jaki zbieg okolicznosci! A Wy jestescie w Konczycach od dawna?

      Usuń
    3. Ja od 31 lat. Marek od ślubu czyli od dwóch lat.☺ Nad stawami to blisko do nas ☺☺
      Mama tu mieszka całe życie i dziadkowie. Pradziadkowie ☺ Serdeczności 💖💖

      Usuń
  2. Robię często. Używam też owoce miksowane z jogurtem greckim . Miłego weekendu 🍒🍎☺

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię i robię koktajle. Dodawałam cukier. Od dziś przystopuję, ponieważ ostatnio jakoś boję się wejść na wagę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam ☺ po koktajlu spacerek i będzie dobrze.

      Usuń
  4. Jestem za leniwa, by robić koktajle. Uwielbiam jednak czarną porzeczkę, bo jest bardzo zdrowa. Co prawda nigdy nie łączyłam jej z truskawką(zazwyczaj każdy owoc lubię jeść indywidualnie, bo mieszane smaki nie przemawiają do mnie. Chyba, że jest to jabłko-mięta, napój znanej polskiej firmy na H). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojedyncze owoce są zawsze najlepsze. Niemniej czasem sobie coś pomieszamy.

      Usuń
  5. Wygląda przepysznie! Ja bardzo lubię takie koktajle. W tym roku obrodziły u mnie wiśnie i żałuję,ze nie wpadłam na pomysł, by zrobić taki koktajl.( zrobiłam super esencjonalną zupę wiśniową i konfitury)
    Pozdrawiam. Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście! Robię z tego, co mam pod ręką. Gdy nie ma mleka, to wykręcam owocowe smoothie, czasem z odrobina soku (ja lubię pomarańczowy). Pyszne jest z banana, jabłka i gruszki, do tego nie trzeba nawet cukru. Gdy trzeba dosłodzić wybieram miód. Smacznego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swietna mieszanka. Z jabłkiem spróbuję sama bo Marco jabłek nie lubi.

      Usuń
  7. Smakowicie wygląda i na pewno wybornie smakuje. Porzeczka - przepadam:) W tym roku i u mnie dużo mniej niż w zeszłym. Zrobiłam galaretkę na zimę:) Fajne miejsce stworzyliście:) Z przyjemnością będę zaglądać.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wyglądają zdjęcia.
    Koktajle zawsze z różnych owoców łączę z miodem, nigdy z cukrem, owoce przecież są slodkie, a na wagę trzeba uważać.
    Pozdrawiam cieplutko.:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam koktajle owocowe, ale takiego połączenia jeszcze nie piłam. Najbardziej lubię z malinami.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie wygląda. Jednak niestety jestem uczulona na truskawki a porzeczki czarnej nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmmm, wygląda pysznie! Samej czarnej porzeczki nie toleruję (przez zapach), ale w przetworach, koktajlach czy ciastach ją uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie wygląda:))też czasem robię podobne:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie próbowałam takiego połączenia, musi być super orzeźwiajace :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba wolę owoce w ich naturalnej postaci lub w jogurcie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie naturalne tez smaczne .a jeszcze lepiej jak są z krzaczka .

      Usuń
  15. Dobry koktajl nie jest zły :) Uwielbiam czarną porzeczkę we wszystkich możliwych konfiguracjach.

    OdpowiedzUsuń
  16. Koktajle lubię, najbardziej truskawki z naturalnym jogurtem.Nie łączyłam jeszcze porzeczki czarnej z truskawkami. Trzeba kiedyś spróbowac:) Najlepiej lubię jednak czarną porzeczkę jako dżem lub konfiturę i w placku,który się nazywa "Pleśniak" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Każdy koktajl lubię,dziwne,w tym roku jakoś wszystko jemy na swieżo i truskawki,maliny, przetworów też trochę mam a czarna porzeczka jest zamrożona,taką ją najlepiej lubimy.Teraz sezon na ogórki,cukinie no sliwa sypneła owocami.
    Piekne te Wasze wycieczki.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie piję koktajli ale mój Eryk je uwielbia. Ja zrywam mu owoce a on sobie go przyrządza.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię koktajle ale robię je z samych truskawek. Nie przepadam za czarną porzeczką :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Musi super smakować,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czuję smak tego koktajlu.
    Dzięki serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  22. Czarna porzeczka jest pyszna i zdrowa ! A taki koktajl to prawdziwa bomba witaminowa! Ja tylko nie dodaję cukru do koktajli. Zamiast tego dodaję banana. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Odpowiedzi
    1. Niestety nie mamy już w ogrodzie. Ostała się tylko czarna.

      Usuń
  24. Lubię takie kokatile, aktualnie mam porzeczki, maliny i borówki

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam takie koktajle więc podoba mi się pomysł. Zamiast cukru dodaję zazwyczaj miód :)
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja lubię taki z dodatkiem jeszcze zieleniny czyli pietruszki, botwinki czy szpinaku. Spróbuj.

    OdpowiedzUsuń
  27. Czarne porzeczki uwielbiam. Lubię w ogóle każde. Jak ma się ich mało, to trzeba być kreatywnym. Taki koktajl to super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Och, kocham takie koktajle! Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  29. Przepis pyszny, ale wyrzuciła bym cukier. Rozumiem że jest by podbić smak owoców. A także bym zamieniła maślankę, na jogurt bez laktozy. Bo niestety, ale kocham maślankę ale jeszcze nie spotkałam takiej bez laktozy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tez nie spotkaliśmy się z maslanką bez laktozy. Jednak to chyba kwestia czasu.

      Usuń
  30. Ojejciu, smak mojego dzieciństwa. Chociaż u mnie mama dodawała zsiadłe mleko. <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Koktajle uwielbiam w każdym wydaniu. W sumie to dawno nie robiłam, więc dzięki za przypomnienie

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja zamiast maślanki dodaję trochę mleka. Niestety maślanka jest tym znienawidzonym produktem z dzieciństwa, którego unikam jak ognia 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Każdy lubi to jak lubi. Bez maslanki tez smakuje wybornie z samym mlekiem

      Usuń
  33. Baardzo smacznie wygląda :D Muszę spróbować zrobić w domu :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Proste przepisy są najsmaczniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  35. To akurat dla mnie latem , kocham takie koktajle... mmmm pycha :-)
    krystynabozenna

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda apetycznie, czarna porzeczka zazwyczaj mało daje na krzaczku.

    OdpowiedzUsuń
  37. Czarna porzeczka to jeden z nielicznych owoców po które sięgam w sezonie. Uwielbiam natomiast koktajle pić, ale zimą z mrożonych owoców.

    OdpowiedzUsuń
  38. Kocham koktajle szczególnie latem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My również. Zima czasem też się nam zdarza zrobić z mrożonych owoców.

      Usuń
  39. W tym roku jeszcze koktajlów nie robiłam :( Muszę to zmienić, zwłaszcza, że tak gorąco :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Moja czarna porzeczka w tym roku prawie wcale nie dała owoców :( Ale i tak za nią nie przepadam, w koktajlach z malinami i truskawkami wolę arbuza czy banana :) A, i dodatek lawendy polecam! Ostatnio o tym pisałam :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Jasne, że uwielbiamy koktajle :) Wciąż wypróbowujemy różne połączenia owocowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aleks super. A jakie połączenie najbardziej Tobie smakuje?

      Usuń
  42. U mnie dziś na obiad był włoski cytrynowy makaron z dodatkiem jagód i jogurtu- domownicy zachwyceni:)
    Objadamy się owocami, pijemy koktajle, choć ceny wysokie owoców w tym roku!
    Smacznie pozdrawiam i zapraszam na wspominki z dzieciństwa na moim blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Często robię koktajle w sezonie ze świeżych truskawek i malin. Ale też i z bananów pomarańczy. Miksuję zwykle to co mam pod ręką . Pozdrawiam serdecznie 😊

    OdpowiedzUsuń
  44. O mamusiu! Jakie to pyszne! :DD

    OdpowiedzUsuń
  45. Pychota :) szkoda że truskawki się w zasadzie już skończyły

    OdpowiedzUsuń
  46. Lato to taki cudowny okres na koktajle , które bardzo lubię.
    Porzeczkę czarną w szcególności :-) Pycha...
    krystynabozenna

    OdpowiedzUsuń
  47. Uwielbiam takie koktajle ze świeżych owoców. Zimą, z mrożonek, to już nie to samo. :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. O mniam! Wygląda pięknie! Nie pomyślałabym o takim połączeniu, bo sama truskawka jest absolutnie cudowna, ale muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  49. Skorzystamy bo trochę czarnej porzeczki mamy,😁

    OdpowiedzUsuń
  50. Fajne połączenie - samej porzeczki to bym raczej nie polubiła.

    OdpowiedzUsuń
  51. Mam uczulenie na truskawki, więc pozycja raczej nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda. Ale z innych owoców też można zrobic koktajl.

      Usuń
  52. Czy dla mnie dzisiaj jeszcze coś zostało? Ale przecież już po truskawkach....
    Pozdrawiam jak zawsze jednak przesyłając uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ismenko jeśli mrożone truskawki Tobie nie przeszkadzają, to jak najbardziej zapraszamy :)

      Usuń
  53. Koktajle są świetne, szczególnie na drugie śniadanie. Po 14 staram się nie jadać owoców

    OdpowiedzUsuń
  54. Pysznie! Jednak owoce są tak słodkie, że cukru nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Uwielbiam koktajle na mleku, zwłaszcza na szybkie letnie śniadanie. Wczoraj miałam z bananem, masłem orzechowym i żurawiną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo z masłem orzechowym? już nas ciekawi smak takiego koktajlu.

      Usuń
  56. Taki koktajl to świetny pomysł na drugie śniadanie! Mogłabym tak codziennie ...

    OdpowiedzUsuń
  57. Bardzo lubię koktajle zwłaszcza na śniadanie. Moje ulubione połączenie to banan z kiwi i jogurtem naturalnym z kefirem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo banan i kiwi - tego połączania jeszcze nie próbowaliśmy.

      Usuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: