wtorek, 5 marca 2019

Moszna. Zamek jak z bajki.

Od dawna słyszałam piękne opowieści o zamku w Mosznej. Że piękny, że cudny i że warto zobaczyć go swoimi oczyma. Wraz z przyjaciółką Ag. oraz dobrą koleżanką An. zdobyłyśmy nie jeden zamek. Czasem do naszego składu dołączały inne osoby - koledzy, koleżanki lub kuzyni. Do naszego zacnego "babskiego" grona dołączył z czasem i na stałe Marco - mój kochany mąż. Plany na wycieczkę do woj. opolskiego długo odkładaliśmy aż w końcu, we wrześniu 2018r., Ag. zapytała: jedziemy do Mosznej? JEDZIEMY! I pojechaliśmy.


Moszna (niem. Moschen) - leży w województwie opolskim. Jakieś około 30 km od Opola. 
Zasłynęła dzięki pięknemu zamkowi oraz cudnemu, przylegającemu do niego ogrodowi.
Nasza wycieczka była już na jesień, więc nie będzie tu zbyt kolorowo. Mimo to ogrom budowli powala. Jak dla nas, jest to jeden z najpiękniejszych, zadbanych i utrzymanych zamków. Obecnie w zamku znajduje się część do zwiedzania jak i hotel z restauracją.
Do jednej strony zamku dobudowana jest "palmarnia" czy jak kto woli "oranżeria", która troszkę nie pasuje i psuje niejako wygląd całego zamku:

Może gdyby konstrukcja była z cegły to lepiej by całość wyglądała?? No ni w pięć ni w dziesięć, ale jest już postawiona i trzeba to zaakceptować.

Na pocieszenie, tył zamku już nie ma nowoczesnych dobudówek i wygląda cudnie:
 Minusem jedynie jest to, że fontanna już nie działała :( .

➡️ Jak się Wam podoba zamek w Mosznej?
➡️ Mieliście okazję zobaczyć go swoimi oczyma?
➡️ Byliście w parku?
➡️ Zwiedzaliście zamek od środka?



My odpowiadamy na wszystkie pytania TAK! I powiemy więcej:
JESZCZE TUTAJ WRÓCIMY!

An. Edi. Marco i Ag!

Ps. Dziękujemy za odwiedziny na blogu. Dziękujemy za komentarze, za obecność, za polubienia. Miło nam, że także odwiedzacie IG oraz FanPage.

88 komentarzy:

  1. Świetna relacja.
    Byliśmy a jakże.:)To piękny zamek, pisałam o nim.
    Wiosną znów chciałabym go odwiedzić. Zobaczymy.
    Moc pozdrowionek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, my też mamy w planach go na wiosnę odwiedzić, ale czy się uda - czas i finanse - pokażą :D
      serdeczności.

      Usuń
  2. Kochani do Mosznej tylko wiosną , jak tam pięknie kwitną magnolie i azalie i rododendrony, jak w bajce !

    OdpowiedzUsuń
  3. Również mam zaliczoną! Zamek niewątpliwie robi wrażenie. A wiosną? właśnie :) dodatkowo ogród w rozkwicie... Pozdrawiam Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pola, więc musimy nadrobić zaległości i zwiedzić ogród przy zamku na wiosnę. :)

      Usuń
  4. Zamek wygląda majestatycznie !Słyszałam o nim i choć w Oplu byłam kilka razy to o zamku jakiś nie trafiła:( A szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna marzę sobie o odwiedzeniu tego zamku, ale jest nam kompletnie nie po drodze, a z rodzinnego miasta bardzo daleko. Może kiedyś, kiedyś... Na razie dosyć często oglądam go na blogach u innych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu życzę Tobie aby się udało i abyś mogła zobaczyć ten zamek :)
      Pozdrawiamy.

      Usuń
  6. Tam jeszcze nie byłam a wygląda faktycznie, jak z bajki:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale tam pięknie! Chętnie bym się wybrała.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za relację! W zamku w Mosznej jeszcze nie byłam,a chętnie bym się tam wybrała.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały zamek, aż żałuję że nie byłam w tym klimatycznym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie pięknie tam :) Ja nigdy nie miałam okazji odwiedzić tego zamku, ale może jakoś na jesieni? Wtedy czuję, że będzie tam najpiękniej :) Jeszcze zobaczę jak będziemy stali z czasem i finansami, może uda się wyskoczyć na 1 dzień gdzieś

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie byłam. Wiem , że warto zwiedzić co potwierdzają Wasze zdjęcia. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam,że mogliśmy Ciebie zachęcić :) polecamy.

      Usuń
  12. Wspaniałe miejsce! Koniecznie muszę odwiedzić to miejsce:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zamek jest fantastyczny! Przepięknie wygląda gdy kwitną jeszcze rododendrony i azalie. Niestety nigdy nie udało nam się trafić tam w tym okresie, zawsze brakowała kilku dni by kwiaty pokazały się w swojej całej okazałości. Mimo wszystko gorąco polecamy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za podpowiedź. Wiemy, że musimy na wiosnę powtórzyć wycieczkę.

      Usuń
  14. Zamek jest przecudowny ! Piękne widoki <3
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za ciepłe pozdrowienia. My też pozdrawiamy.

      Usuń
  15. Ten zamek wygląda obłędnie <3 Muszę się kiedyś tam wybrać jeśli znajdę czas.

    OdpowiedzUsuń
  16. O tak! Uwielbiam mosznę, tamtejszy zamek jest przepiękny!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zasługuje na nazwę - zamek z bajki - pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Patrze na te zdjęcia i nie wierzę
    Byłam tam
    Piękny park zieleni a w zamku niesamowita ekspozycja, obrazy i przecudne komnaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego parku to jeszcze tak nie zwiedziliśmy, bardzo chcemy pojechać tam na wiosnę. :)

      Usuń
  19. Oj byłam tam kilka razy. Dla mnie to magiczne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas też, miejsce do którego chętnie znów wrócimy.

      Usuń
  20. Przepiękny zamek, jak z jakiejś bajki :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie no, mimo odstającej oranżerii zamek robi wrażenie. Jeszcze w nim nie byłam, ale kto wie... Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecamy bardziej zewnętrzną część. Wnętrze jest bogate, ale nie aż tak by zrobić wielkie ah i oh :)

      Usuń
  22. Oranżeria ma zbyt nowoczesna bryłę architektoniczną jak na sąsiedztwo z zamkiem. Żałuję, że w czasie mieszkania we Wrocławiu nie zwiedzałam, bo tyle piękna mnie ominęło. Jako kobiecie niezamężnej nie wypada mi wypowiadać się o cudzych mężach,ale Twoje przyjaciółki bardzo przypominają mi moje wrocławskie. Pozdrawiam całą ferajnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko bardzo dziękujemy! Taka paczka od podstawówki.
      Ogólnie mam kilka takich "podgrupek" :)
      Serdeczności

      Usuń
  23. Uwielbiam takie miejsca,warto zwiedzić ☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, dokładnie. A ile ich jest - takich cudnych miejsc - cała masa.

      Usuń
  24. Chętnie odświeżyłabym wspomnienia, bo byłam jako dziecko, a wrażenia niezwykłe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, zamek jest niesamowity. :) sami chętnie na wiosnę do niego wrócimy.

      Usuń
  25. Mam strasznie fajnie wspomnienia z tego miejsca! I bardzo cieszy, jak widzę episy z Polski! Bo cudze chwalicie, a swego nie znacie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Jeszcze nie jedna wycieczka po Ojczyźnie - na którą zapraszamy.

      Usuń
  26. Mnie, Moszna, totalnie rozczarowała. Z zewnątrz całkiem fajny obiekt, ale we wewnątrz bardzo średnio. Szczególnie, że część wyposażenia jest w Pszczynie:) i dużo ludzi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy to samo odczucie, mimo to chętnie pospacerujemy na wiosnę - taką późniejszą po parku :) - już nie zwiedzając wewnątrz zamku.
      A co do Pszczyny, to prawda - zamkowe wnętrza w niej - piękne.

      Usuń
  27. Ten zamek ma mega ciekawą bryłę i działa na wyobraźnie. Gdy koło niego przejeżdżałam, postanowiłam wstąpić. Niestety był już wieczór i panowała całkowita ciemność. Zamek był nieoświetlony, błotniste alejki tonęły w mroku. Wielka szkoda, bo dobre oświetlenie mogłoby go uczynić nieziemskim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Siwy Wiatr, zgadzamy się. Ale może z czasem będzie już lepiej :)

      Usuń
  28. Okazały zamek. Chętnie bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeden z moich ulubionych polskich zamków - jest po prostu bajkowy, a cały teren wokół niego można zwiedzać godzinami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzamy. Czekamy aż znów będzie ładniej, cieplej by ruszyć na spacer po parku.

      Usuń
  30. Przepiękne zdjęcia. Muszę się koniecznie wybrać!

    OdpowiedzUsuń
  31. Okazji jeszcze nie miałam, ale bardzo chcę :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Faktycznie, bajkowo. Ja bardzo uwielbiam ogrody zimowe i kiedyś dobuduję taki do własnego domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Z tyłu wygląda iście bajecznie! Moja córka całymi dniami mogłaby sie tam bawić w kśiężniczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kita świetny pomysł dla małej ksieżniczki, a więc w drogę :)

      Usuń
  34. Tam nas jeszcze nie było 😁, zapisujemy na listę

    OdpowiedzUsuń
  35. Zamek wygląda oszałamiająco, nie widziałam go niestety nigdy na żywo ale słyszałam już wcześniej że warto go zobaczyć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zamek jako budowla robi nie małe wrażenie. Wnętrze jednak nie jest takie bogate.

      Usuń
  36. Bardzo ciekawa budowla - faktycznie, jej rozmiar zapiera dech w piersi :) no i oranżeria niezbyt pasuje, masz rację :) ale co zrobisz.

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam zamki i ich okolice. Z przyjemnością bym się tam wybrała. Coś niezwykłego i wartego poznania.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie spodziewałem się, że w Polsce jest taki ładny kompleks pałacowy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładny od zewnątrz. Wewnątrz nie ma aż tylu pięknych sal.

      Usuń
  39. Na zewnątrz jeszcze jako tako, tył i park nawet fajne. Ale pokoje to tragedia. W planie była tam nasza podróż poślubna na kilka dni. I co? Jak weszliśmy do pokoju to dosłownie wyłam, uciekaliśmy bardzo szybko. Także jakoś nie za bardzo ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, z zewnątrz cudo, w środku już nie tak. Jak to mówią "nie oceniaj książki po okładce".

      Usuń
  40. Nigdy tam nie byłam, zdjęcia robią wrażenie, na żywo musi być jeszcze wspanialszy.

    OdpowiedzUsuń
  41. na prawdę cudny, nigdy tam nie byłam ale musimy się kiedyś wybrać

    OdpowiedzUsuń
  42. Wiele lat mieszkałam w woj.opolskim i to jeden z moich ukochanych zamków.
    Ogrody też są piękne ,zwłaszcza na wiosnę ,kiedy kwitną azalie i jest święto kwitnącej azalii.
    Kiedy jest włączona fontanna, zamek wygląda pięknie.
    Najgorzej jest po deszczu bo tną komary w parku przy kanałach.
    Też bardzo polecam ten zamek!
    Pozdrowienia-)))
    Irena-Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
  43. Niesamowicie się prezentuje, jak zamek z bajki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, z zewnątrz jest nieziemski. Mały Hogwart.

      Usuń
  44. Przepiękne zdjęcia. Zamek jest na prawdę bajkowy. Kiedyś nawet chciałam zostać księzniczką... :)

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: