piątek, 12 lipca 2019

Zapiekanka makaronowa z pomidorami.

Otwieram drzwi od lodówki i patrzę na dwie miseczki z makaronem.
- Czy musisz zawsze tyle tego makaronu gotować? - zapytał Marco - Nie lepiej jedno małe opakowanie a nie całą wielką paczkę.
- Hmm... zawsze boję się, że będziesz głodny - odpowiedziałam zadziornie.
- To co teraz zrobisz?
- Coś wymyślę - powiedziałam i wymyśliłam:

Zapiekanka makaronowa z dodatkiem pomidorów:


Składniki:
➡️ 250/300 dkg makaronu typu świderek, serduszka;
➡️ 500 dkg mięsa mielonego;
➡️ Cebula;
➡️ 2 pomidory
➡️ Pieprz;
➡️ Sól;
➡️ Sos czosnkowy;
➡️ 250 dkg sera żółtego tartego;
➡️ Margaryna / masło;
➡️ Koperek.


Wykonanie:
➡️ Mięso mielone podsmażyć z cebulką na patelni.
➡️ Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu lub na al'dente (zależy kto jak lubi).
➡️ Pomidory pokroić na drobniejsze plastry - kawałki.
➡️ Naczynie posmarować masłem lub margaryną.
➡️ Na spód naczynia położyć połowę ugotowanego makaronu.
➡️ Na makaron nanieść połowę mięsa mielonego z cebulką.
➡️ Posypać całość tartym serem (1/2).
➡️ Rozłożyć jeden pomidor pokrojony w plastry (kawałki).
➡️ Rozprowadzić sos czosnkowy.
➡️ Tworzymy II-gą warstwę: makaron, mielone z cebulką, pomidor, ser tarty i sos.


➡️ Piec w piekarniku z termoobiegiem lub góra dół. 180'C przez 30-35 minut.
➡️ Po wyciągnięciu z piekarnika posypać danie koperkiem:


Życzymy smacznego

90 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie zapiekanki i bardzo często robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecę ten wpis mojemu koledze, który lubi gotować i uwielbia wszystko, co trąci włoską kuchnią

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wygląda.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię coś podobnego do tego przepisu, pycha i szybko się robi:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypomniało mi się , że parę lat temu podobny przepis robiła dziewczyna , która pracowała u Włochów 2 lata i też właśnie gotowała makkaron, smażyła mięso mielone, koncentrat pomidorowy, mieszała wszystko razem i do tego pokroiła liść pietruszki. Nawet nie zapiekała i na wierzch parmezan. Prosty zwyły przepis włoski. Bardzo poodbny do Twojehgo i mojego przepisu :-)

      Usuń
    2. Krysiu, dziękujemy za inspirację. Będziemy kombinować w tym kierunku z przepisami :)

      Usuń
    3. Krysiu, a może tak podzielisz się z nami, co tam w kuchni podobnego tworzysz? :)

      Usuń
    4. Ja to tradycyjnie, teraz w ogródku mam dużo warzyw, to zupa jarzynowa i sałatki różne :-)

      Usuń
    5. Krysiu bardzo zdrowo i apetycznie to zabrzmiało. :)

      Usuń
  5. Takie zapiekanki są super, bo można zrobić je w zasadzie z niczego 😀

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności, bardzo lubię takie dania

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Kilka minut i można sie zajadać pysznościami.

      Usuń
  8. I super wymyśliłaś! :-) Dziękuję za podpowiedź - mi też się zdarza nagotować makaronu zbyt dużo... :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Makaron mogę jeść każdego dnia, na śniadanie, obiad i kolację. Uwielbiam zapiekanki z makaronem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak i ja! Makarony uwielbiam :)

      Usuń
    2. A my się dołączamy do tego makaronowego fanu :D

      Usuń
    3. Newenglandblog - makaronowa dziewczyna z Ciebie :)

      Usuń
  10. A ja nie miałam pomysłu na dzisiejszą kolacje. I już mam 😊 Dziękuję 😉

    OdpowiedzUsuń
  11. Więcej mięsa niż makaronu - to lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteśmy z tych makaronowych więc na pewno skorzystamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem makaronowa :-) Makaron jest dobry na wszystko :-)

      Usuń
    2. Atrakcyjne... miło nam czytać taki komentarz.

      Usuń
    3. Krysiu, oj tak i do wszystkiego w sumie pasuje.

      Usuń
  13. Ze zdjęć nie wygląda ale może lepiej smakuje? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Makaron to zawsze dobry pomysł na obiad, bynajmniej w moim domu 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Zastanawiam się czy jest książka kucharska o tytule makaron na 100 sposobów albo i więcej :)

      Usuń
  15. Wygląda przepysznie - achh, głodna na noc się zrobiłam. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, a w nocy sie nie je bo waga idzie w ... a nie ważne, odrobina nie zaszkodzi :D

      Usuń
  16. Uwielbiam takie zapiekanki. Są doskonałym pomysłem na każdą porę. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapiekanka to dobre danie, bo praktycznie wszystko można tam wpakowac, jest sycące.
    Narobic się za dużo nie trzeba.
    Osobiście często robię zapiekanki.Wasza też wygląda ciekawie-)
    Pozdrawiam!
    Irena-Hooltaye w podróży

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy Irenko za ciepły komentarz i też pozdrawiamy:)

      Usuń
  18. Ja chyba zawsze gotuję za dużo makaronu bo chyba zawsze wydaje mi się, że będzie za mało haha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, masz tak samo jak ja. Chyba to domena kobiet "przy garach" :p

      Usuń
  19. Bardzo lubię, ale ja najczęściej robię takie rzeczy na patelni :) jest szybciej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robimy na patelni czasami. Akurat miałam więcej czasu więc do pracy włączył się piekarnik ;)

      Usuń
    2. Zazdroszczę tego "więcej czasu" :) bardzo lubię gotować, ale obecnie wybieram to co można zrobić prosto i szybko. Chociaż piekarnik akurat chodzi u nas w domu ciągle :)

      Usuń
    3. My też, ale niekiedy mam swobodę w pichceniu. :D
      Serdeczności.

      Usuń
  20. Zapiekanki bardzo lubię, Twoja wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie szukałam inspiracji na obiad. Dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam robić i jeść zapiekanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mniam mniam. Anetko, z czym najczęściej robisz zapiekanki?

      Usuń
  23. Wygląda smakowicie. Z miłą chęcią skorzystam z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dawno nie robiliśmy żadnej zapiekanki :) Chyba wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Podobno naukowcy nie odkryli jeszcze czy jest taki etap dorosłości człowieka, w którym zaczyna gotować makaronu normalnie na dwie osoby zamiast dla całego wojska :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahahaha dobre. Rozbawiłaś nas Bea tą naukową teorią.

      Usuń
  26. Często robię zapiekanki. Na obiad lub kolację. Najlepsze są te typu coś z niczego :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Oj zjadłabym sobie taką zapiekankę, tylko szkoda że nie mam piekarnika...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu, a więc - zapraszamy do nas na degustację :) i nie tylko. Pozdrawiamy.

      Usuń
  28. Dobra gospodyni zawsze cosik wykombinuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe i ciepłe słowa.
      Serdeczności.

      Usuń
  29. łatwe pyszne i do wielokrotnego powtarzania :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam, makarony i ser żółty. To moje główne składniki w posiłkach.

    OdpowiedzUsuń
  31. To jeden z tych przepisów typu "coś z niczego". Zazwyczaj zawsze mam w domu makaron, męso mielone w zamrażalniku, pomidorki, cebulkę i ser, więc to dobry pomysł na obiad na szybko. Prosty i przystępny przepis. Dzięki za inspirację. Ostatnio brakuje mi pomysłów, co ugotować.

    OdpowiedzUsuń
  32. Lubię zapiekanki i robiłam nie raz taką z dodatkiem makaronu, ale najczęściej jest ziemniaczana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anszpi, super. My tak bardzo za ziemniakami nie przepadamy.

      Usuń
  33. Z tego co tu serwujecie, to jedynie mięsko bym spróbował i to na surowo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu. Juliuszku - powybieramy mięsko specjalnie dla Ciebie.

      Usuń
  34. To zdjęcie wyglądało tak apetycznie, że musiałam zrobić i wyszła przepyszna zapiekanka.
    Bardzo dziękuje za przepis:-))) Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo kusząca zapiekanka. Makaron zamienię na ciemny, ale czym mogę zastąpić pomidory?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że nie lubisz pomidorów? Zawsze można zdjąć. Bardzo dobra jest też z brokułem albo kalafiorem :)

      Usuń
    2. Pomidory bardzo lubię, ale jestem uczulona niestety. Czasem jem plasterek, dwa ale potem cały dzień muszę się pilnować, żeby nie zjeść czegoś z dużą ilością histaminy

      Usuń
    3. Uuu nie wiedziałam, że można mieć uczulenie nawet na pomidory. To lepiej unikaj.

      Usuń
  36. Świetny przepis na zapiekankę.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń

Ludzi z pasją było tutaj aż: